söndag 17 november 2013

Ut i skogen.....

Vilken dag!!!!!
Packar ryggsäcken med kaffetermos och påse till svampen och så bär det iväg upp till Kilsbergen och ut i den värmande (!) novembersolen......


Vi behöver inte gå långt innan vi träffar på de första "trattisarna"! Ja, gul trumpetsvamp i det här fallet....


.... och vacker mossa till adventsljusstaken!


Titta en sjö.......


Passar alldeles perfekt just nu!


Gubben har längtat efter kaffet under hela svamppromenaden.....


Både solen och kaffet värmer!
Vi sitter länge och tittar ut över vattnet.....


Nu ska jag rensa svamp och sedan packa resväskan!
Tidigt imorgon sätter jag mig på tåget söderut, mot Köpenhamn och sedan vidare till Århus!
Där ska jag tillbringa veckan hos dottern med familj.......

Lånad från dotterns blogg http://guccithecat.blogg.se/
Hoppas bara SJ sköter sig! Mitt tåg är i varje fall inte inställt!!!!!
Vi hörs på fredag!

10 kommentarer:

  1. En sådan härlig dag. Ha det gott hos barnbarnet. / Arianne

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig dag ni haft! Jag också igår:) Hoppas din vistelse i Danmark hos barnbarnet blir lika fin!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Vilken fantastisk dag du och din man hade, och en solig backe, det ser nästan ut som om våren. Ha en fantastisk vecka i Århus! Den lilla människan charmar ju vem som helst hur lätt som helst!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Åhh va mysigt! <3 Hoppas att du får en trevlig resa också <3

    SV: O ja jag bara älskar min utbildning!! <3 Och vegetarisk kost är riktigt spännande <3

    Kram
    Sanna

    SvaraRadera
  5. Ser helt underbart ut! :D kramar

    SvaraRadera
  6. Vilken liten sötnos. Och vilket helt underbart väder ni haft. Vill med komma ut i solen, men när jag är ledig och har tid är det bara mulet.

    SvaraRadera
  7. Det är nästan så man tror du lagt ur vårbilder, om man inte tittar noga och ser alla löv, och ja å så svampen då också...Å tänk, de flesta män tycker det är viktigast med kaffestunden...å då kan man ju undra vart ifrån ordet kaffekärring kommer...??
    Hoppas du har det riktigt gott där nere i Århus!!
    Kram kram
    Kram kram

    SvaraRadera
  8. Vilken liten sötis! =) och vilken fantastisk
    november-dag ni haft!
    Kramis Sofia

    SvaraRadera
  9. Vilka underbara bilder Lena!!
    Såna dagar är guld värda :)

    Men en sån liten sötnos där du...ett riktigt litet charmtroll...så fin :)
    Önskar dig en finfin helg vännen
    Kram Lollo

    SvaraRadera