lördag 2 november 2013

Novembersol

Idag lyser den bleka novembersolen över Hagtorp.


Nästan vindstilla och överraskande varmt och behagligt! Perfekt att vara ute och pyssla med lite av varje.
Har röjt en del sly i skogen vid smedjan.


Gallrade ur en del små granar som stod alldeles för tätt.
Dem satte jag i zinkbaljor och krukor istället för de vissna blommorna!



Gubben har satt hönsnät runt alla attraktiva buskar och träd...... Hare och rådjur kan känna sig blåsta på delikatesserna i år!
Men nu håller han på att få lillstugan tät på utsidan. Sätter upp foder runt fönstren och läkt på väggarna....


Själv ska jag åka till jobbet, men imorgon är jag ledig!!!!!

5 kommentarer:

  1. åh, novembersol är drömskt underbart, hihi.
    sv: Åh, så väldans glad jag blir. Tusen tack fina fina du!
    Söndagskram. ♥

    SvaraRadera
  2. Så mysigt ni har det på Hagtorp och den lilla röda stugan hade jag kunnat tänka mig att flytta in i! Min dröm liksom!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Ja...blek och vacker sol var det igår, tyvärr inte idag...regnet hänger verkligen i luften!! Så du får väl krypa upp i soffan, tända en brasan och njuta av en god bok istället för trädgårdsarbete...
    Ja, gräsmattan vart luftad igår...*skrattar*, och väldigt fläckvis dessutom!!
    Ha en fortsatt skön ledig dag!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Ni bor så otroligt vackert! Varje gång du visar foton drömmer jag mig bort :)

    Tack snälla! Ja lägg gärna ut recepten när du har tid :)

    Ha en underbar söndag <3 Jennie

    SvaraRadera
  5. Vad vackert ni bor. Så härligt med naturen så nära.

    SvaraRadera