lördag 30 november 2013

En sak i taget....

Älskar allt gott som serveras på julbordet! Börjar med sill, lax, kallskuret.........mmm!
Sedan är jag mätt! Kommer aldrig fram till det "varma".....

Därför lagar jag en rätt i taget. Idag blev det Julkorv med rödkål, potatis och vit sås!


Smakade verkligen bra! Nu är jag mätt och redo för ett kvällspass på jobbet!
Ja, jag jobbar varje helg - lite! Eftersom jag nu är timanställd, så jobbar jag bara de dagar som passar mig och mitt företag! Smidigt, men ibland kan det bli lite för mycket.....

Önskar alla en riktigt skön Första Advent!!!!!!!!

6 kommentarer:

  1. Ser gott ut. Skönt när man kan styra sina egna tider lite, även om det blir mycket helg ibland.

    SvaraRadera
  2. Åh så gott, jag älskar julkorv! Men det gör inte M så jag tror inte det blir någon här hemma. Däremot sill och mycket annan god julmat :) Hoppas att du haft det fint på jobbet och att du tar hand om dig så att du inte jobbar för mycket!

    Tack snälla Lena <3 Jennie

    SvaraRadera
  3. Underbart med julmat! :D kram

    SvaraRadera
  4. Tack snälla du för tröstande ord... ja, det är svårt när man mister en vän... men livet måste ändå gå vidare...
    Ha en fin 1:a advent!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Det var klokt...att ta lite i taget!! Jag är ju inte så mycket för julbord, eller kanske mer det här att "röra ihop" en massa mat på samma gång, så det skulle nog passa mej mycket bättre, en rätt varje dag...
    Men du...jobba inte nu för mycket innan jul, en helledig helg ibland är nog inga fel...*blink,blink*...!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  6. Tack snälla du, jag önskar dig en underbar 1:a advent <3 Jennie

    SvaraRadera