måndag 11 november 2013

Is och mörker....

Mörk tidig morgon. Bilen är som en hopfrusen igloo! Var är isskrapan? Var är vantarna?
Isskrapa, ja, men idag skulle jag behövt en ishacka! Eller är det bara det att man inte är van?!
Hösten har ju varit så mild!

Mörkt när man åker till jobbet och mörkt när man kommer hem.....
Det blir till att tända lite ljus och beundra blommorna inomhus. Rosorna på bordet....


Alla blommande november-/jul-/påsk-kaktusar....


Läsa färdigt boken kanske......


Fick låna den här av äldste sonen. En riktigt rolig och underhållande bok!!!

"Sa du att den var rolig? Måste undersökas....."


"Lägger mig här, för matte har ju tänkt sitta här och läsa hela kvällen....."



9 kommentarer:

  1. Ja skrapa bilrutorna är inte roligt, jag tror man är lite ovan ;-) Eller så är det regnet och sen minusgrader som gör ytan extra tjock? Kul är det iaf inte.

    SvaraRadera
  2. Vinterdäcken åkte på båda bilarna i går eftermiddag när väderprognosen lovade minusgrader efter regnet...

    Vilket mysigt sällskap du har där i läsfåtöljen! Jag hade Tiger i sängen hela natten. Sedan var han ute ett par timmar på förmiddagen, men har legat inne resten av dagen tills jag kom hem i kväll. Varmt och gott blir det med sällskap i säng och fåtölj. ;-)

    Novemberhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  3. Mörker, mysigt, vackra blommor och en bra bok - härligt! Men att skrapa bil, inte så kul, förstås. Men det kommer ju sent i år i alla fall.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Såå skönt att slippa skrapa bilrutor - en av fördelarna med att vara pensionär :)
    Den boken har jag läst... riktigt underhållande! Och det blir ju inte sämre med trevligt sällskap i läsfåtöljen :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Gör också tricket med att köpa fina blommor & tända ljus så här i höst mörkret. Fungerar riktigt bra, en kopp te på det också.. Så kan jag inte klaga! :D Kram!

    SV; Tusen tack, jag blir så glad! :)

    SvaraRadera
  6. Nä, man är inte van vid is och kyla! tänk
    att det alltid kommer som en överraskning... =)
    Dina katter är väl för goa..
    Kramis Sofia

    SvaraRadera
  7. Läser du ut den innan du kommer ner, så vill jag gärna låna den, men kan ju skicka ett mess till broder och fråga om lov i så fall. :-) Kram

    SvaraRadera
  8. Fy för den lede, att skrapa rutor är det värsta jag vet, ja näst efter att sätta rumpan på ett kallt bilsäte...Och vad värre är...jag har hyrt en parkeringsplats på jobbet, och där finns det motorvärmaruttag, MEN JAG HAR INGEN MOTORVÄRMARE!! Hur retligt är inte det...??
    Du...nu slår det mej att Ove ligger på mitt nattduksbord också...under en massa trädgårdstidningar som jag släpade fram för att ha ifall jag inte skulle komma upp ur sängen på ett tag...Kanske skulle läsa klart Ove!!
    I morgon blir det sol, ingen isig rutor då får vi hoppas!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  9. Vi har bara haft frost 1 morgon, självklart skulle jag upp i ottan just DEN morgonen. Fick inte upp bildörren, den hade frusit fast. Där stod jag med lång näsa på morgonkvisten och kunde inte komma in i bilen. Har tacklat av lite med den svenska hösten/vinter och känner mig ganska handfallen när det plötsligt är is på bilen.
    Ha det fint med dina gosekatter! Kram

    SvaraRadera