fredag 22 november 2013

SJ, SJ.......men idag är det fredag!

Hemma igen från min Danmarkstur. Har haft underbara dagar i Århus!!!!
Resan hem var dock inte lika njutbar. Vad jag har att säg om SJ efter gårdagens resa lämpar sig inte i skrift! Ja, jag kom ju hem ivarjefall, två timmar försenad........

Men idag är det FREDAG! Det betyder full fart med brödbak och förberedande inför kvällens gäster i orangeri och badtunna!

ÖPPET som vanligt i butiken 15-18:00. Bakar rågkakor, lantbröd och knäcke. Dessutom sirapskakor till helgfikat. För övrigt är det mitt vanliga utbud!

Återkommer ikväll med bilder från det vackra Århus!

Frostig utsikt från Dronningens sommarslott i Århus

10 kommentarer:

  1. Välkommen hem till Svedala igen...hiih.
    Sj...ja det är en katastrof för sig det...hur har det blivit så här det är ju inte klokt...men skönt att ni är välbehållna iaf!! ;)
    Önskar dig nu en skön helg <3
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  2. Åh så vacker bild!
    Ha en mysig helg nu, hoppas kylan håller i sig.. Det är så vacker ute då :)

    SvaraRadera
  3. Vilken vacker bild!
    Och jag tror du kommer att lyckas mycket bra med ditt bak, för du kan det där!
    Ja, åka tåg, i vårt land, varför fungerar det inte.....jag förstår det inte.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Det är trist när färdmedel krånglar.. Men vilken underbar bild, ser ut att ha varit magiskt i Danmark :)

    Tack så mycket, ha en finfin fredag <3 Jennie

    SvaraRadera
  5. Blev det två timmar, stackars dig! Men det var väldans trevligt att ha dig här, Lycka till med brödbak och gäster ... här ska det bakas piroger av resterna av pulled porken ;-) kram

    SvaraRadera
  6. Välkommen hem!!
    Ja, att jobba på SJ innebär nog inte många rosor i dagstidningarnas insändare...!! Man kan ju undra vad det kommer sej att det är så svårt att få det hela att fungera...
    Ha en bra helg, själv ska jag tillbringa den på jobbet...
    Kram kram

    SvaraRadera
  7. Ja SJ har inte så bra rykte. De svarar inte ens på mail när de får kritik. Inte särskilt rädda om sina kunder så nja jag fortsätter nog med mitt bilåkande och tar bara tåget i nödfall.

    Vacker utsikt.

    SvaraRadera
  8. Jätte fin blogg, den ska jag kicka in på igen :) Föresten vet du vad moringa är? :)
    Kram!

    SvaraRadera