onsdag 13 november 2013

Mossa o lingonris

Äntligen en ledig dag! Nu måste allting fixas..... Oj, vad fort en dag går! Redan klockan 14 har vi bara sol på trädtopparna......


Vi bor för nära skogskanten så här års.....
Tar en tur ut i den där skogen för att hämta lite mossa till jul planteringarna.


Har visserligen massor av mossa i gräsmattan, men vill gärna ha någon lite grönare....


....och mossa finns det överallt, eller lav kanske det heter......;-)

Lingonris behöver jag inte gå så långt för att plocka. Det har verkligen växt till sig i vår egen skog!


Känner mig rik!!!! Har just hört vad en pytte-liten bukett kostar i närmaste blomsteraffär......

Förbereder mig nu inför morgondagen då jag har gäster i orangeriet hela dagen.
Eldar varmt, städar, dukar, bakar bröd, gör pesto......


Hoppas på några solstrålar imorgon också!!!!!


4 kommentarer:

  1. Underbart! Och visst har du en massa skatter där :)

    Jag dricker också rooibos innan jag ska sova :)

    Hoppas att du haft en fin dag <3 Jennie

    SvaraRadera
  2. I dag var det fantastiskt härligt solsken! Det kan vi gärna ha flera dagar... ;-)

    Novemberhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  3. Man får njuta av den lilla solen man får just nu! :)
    Kul med gäster, stor kram!

    SvaraRadera
  4. Underbar sol igår...men idag är det så grått!!
    Hoppas allt är bra :)
    Kram Lollo

    SvaraRadera