måndag 25 november 2013

"My little pony" mm......

En låååång arbetsdag i det vackra solskenet!
Solen lyser över Kilsbergen, tidigt på morgonen, när jag far fram i hemtjänstbilen.....


När jag trött kommer hem efter 18 har gubben hämtat indisk mat och vi kan tända ljus och koppla av!!!!

Dottern, som håller på att inreda barnrum, ringer och undrar var hennes My little pony finns.
Jag kan meddela att de finns här och en massa annat kul!!!! Vad sägs om "Polly pocket", babydockan "Helén", gosedjur, prylhylla......


Känner ni igen er, ni som är födda på 80-talet.......

Lusse tycker det är väldigt spännande.....


.... och stjäl en pony!


Nog bäst att packa ner dem i lådan igen!

9 kommentarer:

  1. Kul att ta fram barnens leksaker. Just nu har jag plockat fram Playmobilgrejer. Malva var här och lekte, lekte, lekte i flera timmar.

    Skönt att mannen tar hand om dig ibland ;)

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  2. Kul att ha sparat en del "gammalt"... blir som nytt igen :)
    Indisk mat... har aldrig provat, men det låter gott...
    Kram

    SvaraRadera
  3. Men hjälp, jag kommer inte ihåg att jag var så kreativ och målade inne i prylhyllan. Imponerad av de små afrikanska hyddorna, var kom den inspirationen från liksom? Den där lilla "missionärs"-elefanten jag fick i söndagsskolan kanske? Haha :-)

    SvaraRadera
  4. Jag känner igen My Little Pony men det beror inte att jag är född på 80-talet, jag var gammal redan då.....men visst ser det kul ut och vilka grejer som funnits! Så vackra Kilsbergen är.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Det där ser ut att vara kul leksaker även för Lusse... ;-) Han påminner förresten mer och mer om Tiger när han var ung.

    Härliga soliga novemberbilder från Kilsbergen! Det är minsann inte bara gråväder i november. Fina bilder från Århus och på barnbarnet också!

    Soliga novemberhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  6. Underbart med solen, man blir så glad! Kram

    SvaraRadera
  7. Åh, jag älskade my little pony och polly pocket!! 80-tals barn också :) Vilken fin nostalgi detta inlägg gav. När skatten blir lite äldre ska jag leta fram detta bland mina leksaksgömmor :)

    Tack och tack fina Lena! Ta hand om dig med <3 Jennie

    SvaraRadera
  8. Kommer allt ihåg, och då menar jag inte att jag är född på 80-talet...mer att barnen hade de små hästarna...Nu har de fått ett litet annat utseende efter att även barnbarnen lekt med dom...
    Du kan i alla fall inte klaga på utsikten från din arbetsplats...tänker på första bilden!! Vackert!!
    Nu har jag försökt lotsa en kollega till dej, de brukar passera på E18 på väg till sin sommarstuga på fredagarna, och nu tipsade jag henne om att det går att handla pinfärskt bröd...
    Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trevligt! Då får vi hoppas att de hittar hit!!!
      Kram!

      Radera