söndag 29 juni 2014

Ingen aning.....

Vi har en vind ovanpå huset, som är så trång att man måste åla sig på mage för att komma fram. Där har vi massor med kartonger, som vi inte tittat i på flera år.
Idag tog vi ner några med garn och tyger, för att ta ut i hobbyrummet. Gissa vad jag hittade?!?


Härvor med finaste ullgarn, naturvitt och växtfärgat! Det var sådant man höll på med på 70-talet.....
Jag minns att vi eldade under stora grytor nere vid ån och sedan hängde vi härvorna på tork.
Ja, sedan kom hus, barn, arbete och garnet blev aldrig använt, men tänk vad vackert det är....
Får väl bli mitt projekt när jag blir pensionär....;-)

Annars har jag fortsatt att plocka iordning i hobbyrummet. Sorterat knappar och pärlor.....


Ja, så här blev det, med "press-hästen" längst ner på golvet. Den har jag lekt mycket med som barn och den är perfekt som strykbräda!


I andra änden ska gubben ha sitt "kontor".....


Han ska bara gräva för fiberkabeln från huset först....;-)

Efter allt regn i helgen fick vi nu en fin kväll. Oj, vad allt växt efter regnet!!!


Leråkern grönskar också, så nästa vecka vet jag vad jag ska göra.......


........ men jag har ju lovat att jobba en hel massa också......
Ja, i vilket fall som helst, så måste det torka upp lite först!!!!!

6 kommentarer:

  1. Jag hade ju tänkt att ägna semesterveckan åt trädgården, men det är ganska så blött... Så jag började också plocka i en garderob i dag och hittade en massa dukar och handdukar som jag inte hade en aning om att jag hade... Kul när man kan fynda i egna skåp! ;-) Verkligen vackert garn! En tröja kanske... Jag har också växtfärgat garn (fast från början av 80-talet) undanstoppat någonstans.

    Regniga hälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  2. Tur det finns nåt positivt med allt regnande. Men nu behövs snart lite sol med så växer allt ordentligt.
    Hoppas du får ihop jobb med jobb ;-)

    SvaraRadera
  3. Fint det blir, skönt att ha alla knappar och dylikt inom räckhåll när det ska "pysslas" och sys. Kram

    SvaraRadera
  4. Vilka vackra garner!

    Kramen

    SvaraRadera
  5. Ja, jag är så avundsjuk på ditt hobbyrum, så om du bara visste...!! Du förstår vad kreativiteten kommer att flöda där...Tycker däremot din man har väldigt lite på sitt bord...
    Ja, jag ska väl inte beklaga mej när det gäller att rensa, tror du har lite mer att sköta om...
    Ha det gott!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  6. Åhh va fint det ser ut att bli..kommer att vara en fröjd att pyssla där inne.. =)

    Hoppas du får en toppenfin helg <3
    Kram
    Sanna

    SvaraRadera