söndag 8 juni 2014

Denna helg.....

En omväxlande helg! Regn, mulet, sol och sommarvärme!
Arbete hemma i trädgården, nya sommargardiner, utbjuden på lunch och 75-års jubileum!!!!!

Har lyckats få lite ordning på våran "leråker". Potatis, pumpa, squash och bönor är satta....


Idag bjöd äldsta sonen på lunch......


Vi njöt av sommaren i deras lilla vackra bergslagsby....


..... och gosade med söta Sixten!


Sedan var det dags för 75-årsjubileum på vackra Uskavigården....


Bland annat lyssnade vi på gospelkören som Tigers matte är med och sjunger i. De är riktigt duktiga!!!!

Ja, nu är vi hemma igen och jag ser att mina gammalrosor har slagit ut i helgen. De doftar underbart!!!!!


Nu väntar ett par dagars arbete och på kvällarna "projekt målla".......


7 kommentarer:

  1. Tack för komplimangen om kören! :-) Vilken härlig dag vi fick med sol och värme. Vi fick vårt fika så småningom, fast tyvärr tog tårtorna slut innan vi hann fram. Men det var ju roligt att det kom mer folk än de hade trott. ;-)

    Lite synd att semesterveckan är slut nu när solen och värmen kom tillbaka...

    Vilket underbart hus i vackra omgivningar som sonen har hittat! En riktig pärla!

    Ser att det inte bara är här som ogräset växer... ;-) Fast vi har nästan inga mållor, däremot gott om våtarv och även en del kirskål.

    Sommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  2. Många gånger när jag är inne på din blogg känner jag ett sting utav avund, men sen när jag ser allt slit bakom...ja då är det nog så att jag är nöjd vid min lott!! För herre jösses vilket jobb att rensa...det är ju inte riktigt min grej, utan mer att skörda...
    Vackra bilder från en händelserik helg, och sonens hus...ja men det måste väl vara ett riktigt kanonläge!! Å så vackert det ser ut!!
    Ha det så gott och ha en bra start på veckan!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Ja se där, en katt till som heter Sixten, det är visst populärt.
    Vad betyder 'målla', alla har vi våra dialekter och förkortningar, men så ska det var.
    Javisst du har ju en bagarstuga, så klart att du bakar bröd hela tiden.
    Jag bakar hellre bröd än kakor och sötsaker, men ibland får man ett 'ryck', då undrar jag själv om jag mår bra, *fniss*
    Ska testa det brödet, men det får bli en regndag för mig då.

    Vilken vacker plats sonen bor på, hoppas du inte har så långt dit.
    Helgen hos oss var lika i vädret, lagom varmt med sol, inget regn, det regnade runt vårat, mkt lokalt men vi vill gärna ha en rotblöta.
    Men solen och värmen fortsätter ännu och man måste vara nöjd då.

    Må så gott/ Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Målla!?! Ja, ogräset! I det här fallet "Svinmålla". Har börjat rensningen....
      / Lena

      Radera
  4. mycket på gång.... =)
    Förresten... du vet väl att man kan göra spenat av mållor?
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  5. Du hade behövt en ogräsrensande dansk kan jag se. ;-)

    SvaraRadera
  6. Oh, har du lyssnat på Tigers matte! Spännande. Och vilken härlig tur och vackra bilder och dessutom har du hunnit med att få ordning hemma. Återstår bara mållorna då. Agneta kram

    SvaraRadera