tisdag 10 juni 2014

Doft av nattviol.....

Ljumna sköna sommarkvällar och en doft av nattviol! Kan det bli bättre?!


De har precis börjat slå ut nu och sådana här kvällar doftar de helt underbart!
Lite överallt sticker de upp i våran lilla aspskog.


Alla pioner börjar också blomma....


Iår är de alldeles översållade med knoppar, på väg att spricka ut....


Björnbär verkar det också bli mängder av.....


....och inne i växthuset har jag snart en liten djungel!


Men allt som växer vill jag ändå inte behålla! Ogräset växer också.......
Efter ett par svettiga dagar på jobbet ska jag nu gripa an alla mållor, våtarv, maskrosor......


Har gjort en del ikväll, men fortsättning följer imorgon.....

Jordgubbslandet har vi däremot gett upp hoppet om. Stenplattor ska väl inte tistlarna växa igenom.....;-)


På trappen ligger Sussie och spanar på grannkatten, som i sin tur spanar tillbaka lite slött.....


Allt är lugnt i Hagtorp!!!!!!

5 kommentarer:

  1. Så vackert med egna orkidéer att njuta av! Synd att de är fridlysta, så det lär inte bli någon underbar doft av nattviol här...

    Men hur ska ni få jordgubbar med stenplattor i landet? ;-) Markduk med hål för jordgubbsplantorna kanske kan vara ett alternativ annars...?

    I dag kanske du kan jobba i trädgården i lite behagligare värme.

    Såg lite bilder från i söndags på Uskavis FB-sida. :-)

    Sommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  2. Så fina bilder, glad man blir av dom! :D

    SvaraRadera
  3. Lugnt och lugnt...det beror allt på hur man ser det!! Växer så det knakar, jobb å man nästan dånar med allt ogräs...men ändå, det är en ljuvlig tid!! Några nattvioler har vi inte här, så jag kan bara drömma om doften...och snart ser det ut som om jag får drömma om tomater också...Stora rejäla plantor, men inte den minsta lilla tomat så långt ögat når. Så vackert hos dej!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Nattviol luktar gott. och apropå doft så gick jag förbi kaprifoler på vägen till förskolan igår, kunde inte låta bli att tänka lite på barndomshemmet då. ;-)

    SvaraRadera
  5. nattvioler doftar himmelskt. Apropå doft så gick jag förbi kaprifoler igår på vägen ner till dagis. Kunde inte anat än skänka barndomshemmet en tanke, intressant det där med doftminne. :-)

    SvaraRadera