lördag 6 april 2013

Tagetes, tagetes, tagetes....

I natt kommer jag att drömma om tagetes...... Har ägnat en stor del av dagen åt denna blomma!





Skolat isär fyra olika sorter.

Har nu ställt dem i lill-stugan där det är lite svalare än i orangeriet - så dom inte ranglar iväg för mycket!















Sedan har jag även planterat isär en massa sommardahlior, pysslingkrage, mm


För kronärtskockorna var det andra omskolningen....


Nu väntar ett skönt, varmt bubbelbad och sedan är nog gratängen färdig i ugnen!

Lusse håller på att trassla in sig i ett garnnystan......




Ha en riktigt skön kväll ni också!!!!!!!

9 kommentarer:

  1. Ojoj, vilket jobb! Det är därför jag aldrig brukar så så mycket... ;-) Men jag har inte plats heller...

    Passande garnfärg till Lusse. ;-) Se till så att han inte äter garnet bara... Det gjorde Tiger när han var liten. Som tur var kom det ut utan att trassla till det i tarmarna.

    Vårhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  2. Vad söt Lusse var med garnet. Buskatten. Hoppas det blir goda drömmar även om det blir om tagetes ;-)

    SvaraRadera
  3. Aw så sött.
    sv: Nämen åh, tusen tack för din himlans fina kommentar! Åh vad det värmer.
    Lördagskram. ♥

    SvaraRadera
  4. Hej! Vad härligt att plantera! Jag håller mig med det minimala här hemma:) Några avokado, blodapelsin, citron och klementin har jag odlat i köket.
    Hoppas vi får njuta mer soliga dagar!
    Önskar dig fortsatt skön helg!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
  5. Det var väldans så mycket små plantor du har där, jag kan se framför mig hur vackert du kommer få hos dig i sommar. Tagetes är ju en sån tacksam blomma...Jättefina. men här hos oss tröttnade jag lite på dem eftersom mördarsniglarna älskade dem. På sensommaren när de blev stadiga och som små täta buskar, då klättrade dessa sniglar högt och lågt i våra tagetes....Usch o fy!
    För katter leker livet för det mesta....sååå sött med garnystanet.
    Klappa Lusse extra från mig och ha en fortsatt fin helg
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  6. Herre gud så flitig du är!! Att min odling ligger i dvala skyller jag dels på nykomlingen i familjen och sen att jag inte har ytor att hållas på...det sista är i alla fall sant!!
    Hoppas du har en ledig söndag och att du kan njuta av solen!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  7. sv: Åh, så väldans glad jag blir att du tycker det. Tack vännen!
    Söndagskram. ♥

    SvaraRadera
  8. Ojojoj här ska det bli prunkande och fint! :)

    SvaraRadera