torsdag 4 april 2013

Pelargoner och tomater....

Tänk vad fint min ena Mårbackapelargon blommar sedan den fått ny kruka....


Har många fina sticklingar som är till salu!


Blomman för dagen börjar också växa till sig....


Den som vill ha lite tomatplantor hemma på fönsterbrädan får gärna handla nu, så slipper jag plantera om alla...;)


...eller sallad....


IMORGON HAR JAG ÖPPET ORANGERIET SOM VANLIGT 15 - 18:00!!!!!!

DÅ ÄR GIVETVIS ÄVEN BAKUGNEN IGÅNG!!!!

Tänk snart börjar björkarna grönska!!!!!!!


8 kommentarer:

  1. Vilken vacker pelargon!

    Kramen

    SvaraRadera
  2. Oj oj oj vad det växer hos dig! Jag ligger så långt efter, men jag ska nog komma ikapp dig, vänta bara. Men pelargonen är magnifik och Blomman för dagen jättestora redan ju!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Ja, här finns det lite gröna fingrar! Vilken fin mårbacka!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  4. Hade jag bott närmare hade jag absolut handlat några tomatplantor och något från ugnen! Tack för att du påminde om blomman för dagen, mina barn brukar älska att räkna hur många blommor det blir.. :)
    Kram Li

    SvaraRadera
  5. Oj, vad det växer hos dig! Hinner tyvärr inte hem från jobbet medan du har öppet. Annars kunde jag nog vara spekulant på en del...

    Nu har i alla fall svanarna kommit till Tysslingen, så nu är det vår!

    Vårhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  6. Vilken präktig och kraftig pelargon...ojoj så fin.
    Du är duktig du, på det mesta och att du har gröna fingrar också kan INGEN ta fel på.

    Önskar dig en riktigt finifin helg vännen
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  7. Ljuvliga Mårbacka, har plantor som är "avkommor" av mormors pelargoner. De är guld värda för mig, ett fint minne av en härlig mormor. Ha det gott i värmen av bakugnen. Trevlig helg! Kramar/Annelie

    SvaraRadera
  8. Åh... så fin den är din Mårbacka! Om du inte bodde så långt bort skulle jag absolut vara spekulant på en del plantor :)
    Kram

    SvaraRadera