söndag 21 april 2013

Nyskördat.......

Äntligen har tjälen släppt så att jag kan gräva upp lite jordärtskockor!


Det är det fina med skockorna, att man kan låta dom sitta kvar i jorden och så är dom ännu större och finare när det blir vår!


Nu ställer jag gubben vid diskbänken för att skala....;)
Själv gör jag bechamelsås och river parmesan.
Sedan häller jag parmesan och sås över de färdigkokta skockorna och gratinerar i ugnen.


Lite bräckt skinka och vi har en fantastiskt god, nyskördad kvällsmat!!!!

8 kommentarer:

  1. Du är ju så kunnig du....jag vet inte ens hur det smakar med dessa skockor...hihi.. ;-)
    Visst har vi haft det underbart vädermässigt hela helgen!
    Ha de gott vännen.
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  2. Hej Lena! Ser mycket gott ut! Vilken härlig vädret vi har haft idag!
    Önskar dig en trevlig början på veckan!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
  3. Jordärtskockor... åh det var många år sen jag åt dessa delikatessknölar, som är såå goda :)
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hade aldrig provat jordärtskockor förrän nu under vintern och så gott det är!!! Bra tips det där med att de kan liga kvar under vintern, kanske skulle försöka mig på att odla själv. Ha en fin dag bland trädgårdsmöblerna och dina gosiga kissekatter.

    SvaraRadera
  5. Mmm ser supersmarrigt ut.. :) Mums!

    SV: Jodå bara ett underverk sker och det börjar regna pengar från himlen så skall jag får råd att gå till tandläkaren så skall det nog lösa sig..det är ett rent h-vete att vara fattig..suck.. :(

    Hoppas du får en fortsatt fin vecka gumman <3
    Kramar
    Sanna

    SvaraRadera
  6. Nej, så gott! Jag kunde inte hålla mig i höstas så jag plockade upp dom då och jag undrar jag om det finns några ätstorlekar kvar! Alla får man ju inte bort i första taget! Fast vi har tjäle ännu, så jag får väl vänta. Oh, så gott det såg ut!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Så gott det lät Och ser ut
    Måste testas
    Ha en skön kväll

    SvaraRadera
  8. Men gud vad du är duktig på mat. Jag blir lika imponerad varje gång.

    SvaraRadera