torsdag 11 april 2013

Orangeriet öppet!!!!

I morgon är det fredag och jag har öppet orangeriet, som vanligt!!!!! ( 15-18:00 )

Just nu kan ni passa på att köpa plantor, innan jag skolar om dom en andra gång!
Fina tomatplantor, flera olika sorter.....


Paprika, chili, stevia, blomman för dagen, pelargonsticklingar, mm ......


Har även fina salladsplantor!


Givetvis eldar jag i bakugnen! I morgon blir det lantbröd, tomatciabatta, vallmo- och sesamknäcke....


I dag har jag varit ute på en liten shoppingrunda. Måste ju ladda upp lite inför den stora värmeböljan....;)


Nu önskar jag Er alla en skön kväll!

6 kommentarer:

  1. Oj så det växer och frodas hos dig!! :)
    önskar dig en fin helg.
    kram Lollo

    SvaraRadera
  2. Hej! Ååå så mycket härligt grönt och nybakad doft kommer nästan ända hit:) Shopping...aldrig fel:)
    Önskar dig en mysig fredag!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
  3. Vad gott med nybakt bröd skulle inte sitta hel fel och bra med försäljning. Hoppas du får lagom med tillströmning.

    SvaraRadera
  4. Åh, vad härligt!
    Önskar( som många gånger förr..) jag
    bodde lite närmare... Då hade jag
    kom,mit som ett skott!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  5. Å nu är jag ju spekulant på både det ena och det andra...när det gäller sticklingar!! Så nästa fredag hoppas jag att jag kommer att ha tid att svänga förbi dej, fast det är ju inte direkt förbi...
    Snyggt shoppat, nu får vi hoppas att du har rätt också...värmebölja!!
    Ha en bra helg vännen, här ska det jobbas med delade turer och allt...suck.
    Kram kram

    SvaraRadera
  6. Fina plantor du har köpt och så gott det låter med bröden. Jag får nog äta något *ler* för nu blev jag hungrig. Du får ha en fin helg.

    Kramen

    SvaraRadera