lördag 20 april 2013

Nu är dom framme.....

Vilken underbar dag!!!!! Efter att ha jobbat på förmiddagen har jag tillbringat hela dagen i trädgården. Röjt och klippt ner gamla vissna perenner så att alla vackra blommor kommer fram........


En del småkryp har också vaknat till.....


Humlor, nyckelpigor, flugor och några fjärilar....


Sussie ligger och spanar på de orädda sädesärlorna.....


......men hon är alldeles för slö för att resa sig!

Och nu, äntligen har vi fått fram trädgårdsmöblerna! Det måste ju firas!!!!


Ha nu en riktigt fin vårkväll och njut av fågelsången! Här är den nästan öronbedövande!!!!

6 kommentarer:

  1. Hej! Så härligt med alla vårtecken, stora o små! Jag har faktiskt inte sett nån kryp än!
    Hoppas vi har skönt med vädret nästa vecka så ska jag göra i ordning balkongen!
    Önskar dig en skön kväll och söndag
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
  2. Vi har gjort precis detsamma idag. Klippt ner perenner och krattat gräsmattan och så trädgårdsmöblerna. Underbart. Hann inte riktigt färdigt allt men nästan.

    SvaraRadera
  3. Så ljuvligt det är! Här blev det också vår idag!

    SvaraRadera
  4. I år tycker jag fåglarna "väsnas" ;)mer än lovligt...men ååå såå man njuter av denna fågelsång...ja det var en fin dag vi fick, nu är våren här med buller och bång...hihi..
    Jättevackra bilder du visar :)
    Ha de gott vännen
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  5. Ja nu har vi vår. Vackra vårbilder och rätt skönt att Sussie är lat *ler*. Du får ha en fin kväll.

    Kramen

    SvaraRadera
  6. Ja men vilken helg vi haft!! Helt fantastisk! Har också petat lite försiktigt i en del rabatter och hittat lite liv här och där, allt verkar då inte dött...
    Så snällt att vi kan besöka dej även om det inte är fredag, hör av mej i god tid och kollar vilka dagar du är ledig. Eftersom min f.d.kollega och jag båda är i vården...så ja du vet ju hur det är, ingen ordning på varken helger eller ledigheter!!
    Kram kram

    SvaraRadera