söndag 18 augusti 2013

Squash-moussaka

Har jättemånga stora squash just nu, så idag fick det bli moussaka till middag!


Jag steker skivor av squash i lite olivolja. Sedan gör jag en köttfärsröra med lök, krossade tomater, vitlök o tomatpure ( steker o kokar ihop lite!). Kryddar den med salt peppar o lite kanel!
Varvar squashskivorna med köttfärsröran. Gör en ostsås och slår över och så lite extra skivor av bifftomat, sedan in i ugnen en halv timma.

Blir riktigt gott!!!!
Lusse ligger på trappräcket och njuter av kvällssolen medan vi äter!



5 kommentarer:

  1. God mat och Lusse kan konsten att njuta. Du får ha en fin start på veckan.

    Kramen

    SvaraRadera
  2. Välkommen hem igen.
    Du är bra på att göra god mat...och nyttig.

    Ha en bra vecka

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  3. Tack för alla fina recept som du bjuder på!

    Ser lite hårt ut där på trappräcket, men vad gör man inte för lite sol en dag som den här... ;-) Här har vi haft omväxlande sol och regn varannan timme ungefär...

    Fyra Systrar gav mersmak, så dit åker vi gärna flera gånger. Hittade massor som jag skulle vilja ha... ;-)

    Sensommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  4. Åhh lät ju supersmarrigt! <3

    SV: Ja jag hoppas verkligen att jag skall klara körkortet, känner verkligen ett stort behov av den frihet det innebär. =)

    Kram
    Sanna

    SvaraRadera
  5. Tänk, du har ju ett helt skafferi utanför husknuten!! Det måste verkligen vara praktiskt. Det var väl då köttfärsen som kanske ställde till det...
    Gör som Lusse, njut av solen!!
    Kram kram

    SvaraRadera