måndag 5 augusti 2013

Äter ute.....

Så skönt att kunna plocka med sig middagen eller kvällsmaten ut och njuta av kvällssolen!
Speciellt när man jobbat en hel dag.

Idag hackade jag upp blå mandelpotatis från landet, plockade en bukett persilja och så lite dill till potatiskoket förstås!
Ett halvt vitkålshuvud hade jag i kylen och så lammfärs från frysen.......


Ja, så här blev det! Lammfärsbullar med stuvad vitkål och potatis. Väldigt gott!!!

Imorgon tar vi en semesterdag och far till den riktigt stora sta´n!

7 kommentarer:

  1. Åhh det ser ju bara så himla gott ut!! <3

    SV: Tack! Hoppas att det skall bli lyckat.. <3 Kämpar på och försöker dra ner på tempot..balanserar farligt nära att bränna mig själv allt för hårt i båda ändarna IGEN..suck..att man aldrig lär sig.. =/
    Så himla mycket på gång nu..pust..

    Sköt om dig!
    Kram
    Sanna

    SvaraRadera
  2. Åh, va gott! nu blev jag hungrig... ;)
    Kramis Sofia

    SvaraRadera
  3. Ser riktigt gott ut, trots att jag inte är någon älskare av lamm...
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Mums! Så gott och visst är det härligt att kunna äta ute. Man får passa på så länge vädret håller i sig :)

    SvaraRadera
  5. Så gott det ser ut! Själv gör jag emellanåt tuppabullar.. av kycklingfärs. GOTT! Stuvad vitkål, kokt vitkål, vitkål på tvären och längden är ju jättegott!
    Här är det fullt ös men jag försöker titta tillbaka lite och säga hej och engagera mig en liten stund! Är så glad att du tittar in hos mig ibland med dina glada tillrop! :)

    Ha en fin dag!
    Kram Linnea

    SvaraRadera
  6. Det ser riktigt gott ut det där.:-) Stina

    SvaraRadera