onsdag 21 augusti 2013

Onsdagssquashen!!!!

Trodde det skulle bli lugnare nu efter semestrarna, men denna vecka jobbar jag hela dagarna!

Idag blev det pasta med en god sås bestående av kyckling och grönsaker.....


Till 2 portioner + matlåda har jag använt: 1 stor kycklingfilé, 1 rejäl bit SQUASH (!), 1 gul lök, 2 morötter, ½ röd paprika, 1 chili, 1 näve brytbönor, 1 bifftomat.
Jag har skurit allt i bitar, brynt, kryddat med curry, paprikapulver o peppar, samt 2 stora skedar ajvar.
Slagit på 2½ dl kycklingbuljong och en skvätt grädde och låtit allt puttra en stund. Smakat av med salt och ev. lite maizena redning om det är för blaskigt!

Zelda vill dock ha kycklingen naturell, eller ännu hellre kattgodis.....



Lusse instämmer!!!!!


10 kommentarer:

  1. Riktiga gottegrisar era fyrbenta vänner. Vår kissekatt Loppan älskade också rått kött, då var det helt plötsligt inga problem att använda de få tänder hon hade kvar.

    SvaraRadera
  2. Zelda på nr 2 kattbild är oslagbar, haha! Gapar med hela munnen.

    SvaraRadera
  3. Mmmm vad gott det där lät. Du verkar vara en riktig hejare på det där med matlagning.

    SvaraRadera
  4. Jag satte in en plåt i ugnen med en hel del squash, svamp, vitkål, paprika, lök....och tänkte på dig. Till det åt vi kyckling....mums.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  5. Nu har jag kommit ifatt igen :)
    Såå många härliga recept... underbart! Och vilka härliga bilder på Zelda och Lusse... härligt!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Jag älskar pasta så till den grad att jag försöker dra ner på det...men det här såg väldigt gott ut :)
    Härliga bilder på katterna.

    SvaraRadera
  7. Mmm ser supermumsigt ut! =)

    SV: Tack! <3

    Kram
    Sanna

    SvaraRadera
  8. Vilken god mat, det är så jag blir hungrig redan nu!
    Och katterna är ju för gosiga!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  9. MUMS! Och så lik färg Zelda har med vår Opie, fint grå :) <3 Jennie

    SvaraRadera
  10. MUMS så gott! & så söta kisar, hihi.
    sv: Åh ja, pannkakor är ju så väldans gott, hihi. Tusen tack för din fina kommentar vännen! Det värmer så.
    Lördagskramar. ♥

    SvaraRadera