måndag 29 december 2014

Sugen på grönt....

Efter en lunch på sta´n och en liten shoppingrunda med gubben blev jag sugen på att skörda EGNA grönsaker! Så, vad gör man när propparna i elskåpet ryker och allt bara är fruset!?!

Jo, lägger ärter i blöt, för plantering imorgon. Ärtskott är underbart gott och dessutom vackert gröna!


Dessutom sådde jag lite smörgåskrasse på ett blött hushållspapper. Det dröjde inte länge förrän de fröna var alldeles geléiga och började spricka ut....


I väntan på det gröna får jag värma mig med en brasa och tända många ljus!!!!


För vissa duger det med luftvärmepumpen....... ;-)

5 kommentarer:

  1. Ser skönt ut där i korgen framför värmepumpen!

    Mellandagshälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  2. Låter gott och katten har det ju hur gott som helst.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Det där verkar intressant och jag tror bestämt att jag ska testa att så lite. Hur tätt sätter du ärtorna?

    SvaraRadera
  4. Kul med egenodlat!

    Kissen ser ut att ha det riktigt mysigt:)

    Kram Jenny

    SvaraRadera