torsdag 11 december 2014

Det doftar jul......

Hela Hagtorp doftar jul nu! Jag kavlar och kavlar...... Massor av sesamknäcke och så en ny sats pepparkakor.....


Receptet jag använder ska kavlas riktigt tunt och så blir de "knäckiga".....



Du kan köpa dem och mycket annat i butiken, för imorgon är det ju fredag igen!

Kommer att baka massor av morotsbröd, rågkakor och vörtbröd. Sedan knäckebrödet förstås!

Saffransflätor, chokladkola, lakritsknäck, marmelader och än finns det nyskördade jordärtskockor....


Snart kommer snön och vintern på allvar! Då är det skönt med riktiga pälsvantar. Finns i både dam och herrstorlekar.
Ja, och så kuddar, trasmattor, halsband, stickade vantar och sockor, julkort........ och så en liten "second hand-hörna". Några julgrupper finns också kvar...


Nu ska jag fortsätta att kavla knäckebröd, men välkomna imorgon mellan 15 och 18!!!!!!!


4 kommentarer:

  1. Men åh,varför finns ni inte närmare oss?
    Jag skulle ju lätt kunna köpa lite av varje.Är ju så gott med hembakat.Och så smidigt att slippa baka det själv,hehe.
    Christina

    SvaraRadera
  2. Åh...allt låter så otroligt gott!!!
    Kramis Sofia

    SvaraRadera
  3. Så himla fina bilder! kram

    SvaraRadera
  4. Oh jag förnimmer alla dofterna enda hit. Måste vara härligt att fira jul hos er med så mycket gott du kan göra.

    SvaraRadera