torsdag 18 december 2014

Sista chansen!

Igår sken solen över ett frostigt Hagtorp......


....... men det var bara grusvägarna som var vita! De ringlade sig fram mellan gröna åkrar, som vita band!


Annat var det i Pershyttan, där äldste sonen med sin sambo bor. Där gnistrade ett tunt täcke snö, som om man pudrat över hela byn!

Där ordnade vi en liten tre rätters middag för Uskavigårdens trogna personal. Riktigt mysigt i den vackra bergsmansgården!


Idag är det återigen gråväder med duggregn. Jag ska strax börja baka sesamknäcke till alla beställningar.
Mitt mål är 100 stycken idag.....

Imorgon har jag butiken öppen - sista gången före jul!!!!

Jag kommer att baka mera sesamknäcke, morotsbröd, rågkakor och vörtbröd i stenugnen.
Från vanliga ugnen kommer saffransflätor och pepparkakor.
Dessutom godis och marmelader.

Sedan får ni inte glömma att jag fortfarande har kvar en hel del varma, sköna pälsvantar i både dam och herrstorlekar. Perfekt julklapp till dig själv eller vännen!!!!


Öppet, som vanligt, 15 -18:00

Nu är det dags att röra ihop degen och så tror jag att jag ska tända i bastun. Kommer nog att sitta fint med en bastu ikväll!!!!
Önskar er alla en fortsatt skön torsdag!

Detta är Sixten, Han bor i Pershyttan!

4 kommentarer:

  1. God lycka med baket... fast det går nog som vanligt, galant!

    Ha en skön bastustund ikväll!
    Kramar från Eva-Mari som har fått 4 cm snö i natt:)

    SvaraRadera
  2. I morse var det vackert med lite nysnö, men sedan blev det plusgrader. Molnen gick så lågt att Kilsbergen plötsligt inte fanns... ;-) Skillnad mot det vackra vädret i går.

    Ser mysigt ut där på bergsmansgården! Sixten ser ut att vara en fin kisse också! :-)

    Advetnshälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  3. Vilken vacker gård ni var på!
    Och du är så flitig på att baka och får så mycket gjort! Jag blir helt slut av bara en bråkdel av det du gör, du måste vara väldigt effektiv. Hmmm, jag har mycket kvar att lära.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Wow, 100 knäckebröd, du måste ha världsrekord i knäckebrödsbakning. Jag brukar göra 20 stycken och tycker aldrig de tar slut. Kram/Annelie

    SvaraRadera