torsdag 4 december 2014

Saffransbiscotti o 35 år!

Saffransbiscotti - det är verkligen gott till kaffet!!!!!
Gjorde min tredje sats för iår.....


Här är receptet!

2 st ägg
1 pkt. saffran
100 g rumsvarmt smör
1 dl socker
100 g hackad mandel
4 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver

Vispa ihop ägg o saffran, tillsätt ägg o smör och vispa allt pösigt.
Blanda i mandel, mjöl o bakpulver.
Dela degen i 3 delar och rulla dem till längder.
Grädda 200 grader ca 15 min.
Ta ut och skär längderna i sneda bitar.
Låt torka i 100 grader varm ugn ca 20-30 min.

Imorgon har jag butiken öppen som vanligt! 15 -18:00

Har, bland annat, fina nyskördade jordärtskockor.....


Bakar gör jag! Rågsiktskakor, lantbröd, surdegsbröd och sesamknäcke.
Självklart finns det saffransbröd, biscotti, pepparkakor och chokladkola.....
Sedan är ju butiken fylld med fina pälsvantar, kuddar, trasmattor..... osv.

Nyss kom gubben hem med en fin bukett.....


Sedan drog han iväg på ytterligare jobb! Det är bråda tider även för rörmokare så här före jul......
Han mumlade något om att han behövde klona sig gånger fyra för att hinna med allt.....

Men sent ikväll när han kommer hem ska vi äta lite gott, öppna en flaska vin och fira vår 35-åriga förlovningsdag!!!!!!! Hjälp, jag som inte känner mig så mycket äldre än 35 .....;-)

6 kommentarer:

  1. Grattis! Hoppas kvällen blir riktigt romantisk:)

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Grattis grattis!! :-) kram !

    SvaraRadera
  3. Grattis i efterskott! Visste att jag hade glömt något igår. :-) men jag kom ihåg moster. Ha en trevlig helg! Kram

    SvaraRadera
  4. Men åh!!!! de som är så gott! Tack för receptet...<3
    Kramis Sofia

    SvaraRadera
  5. Gratulerar till den 35 åriga förlovningsdagen! Det är gott att ha samma man vid sin sida och man kämpar och sliter och grejar och har roligt ihop! Drick och njut!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Grattis i efterskott till 35-årsjubileumet! Och grattis till att du inte känner dig äldre än 35. Himla gott att ha så mycket energi. Jag tycker det verkar som du jobbar väldigt mycket.
    Här är det också full rulle. Tror Mannen också skulle behöva klona sig. Det är högtryck även i verkstadsindustrin. I alla fall om man har en släng av Gnösjöandan. I tomteverkstan arbetas det också flitigt.
    Ha det så gott
    Anette

    SvaraRadera