onsdag 3 december 2014

"Julig" müsli

Tänk att det blev sol idag också!


Även om den är blek och skuggorna blir väldigt långa, så blir man liksom lite gladare.....


Frukostflingorna var slut, så gubben hade ställt fram den tomma burken imorse. En liten vink om att den borde fyllas på.....;-)
Denna gången blev det en lite julinspirerad variant. Rostade med lite sirap och kanel doftar de underbart!


Har använt 1 l havregryn, ½ l rågflingor, solroskärnor, linfrö, pumpakärnor, kanel och så 1 dl rapsolja + ½ dl sirap. Blanda och så rosta i ugnen. Sedan kan man blanda i torkad frukt eller bär efter egen smak!

När muslin var klar blev det en ny sats pepparkakor - på beställning...


Tog en liten trädgårdsrunda och konstaterade att det finns lite kål kvar i landet.....


....... men den är hårt skördad och växer inte mycket nu!


Ja, ja Sussie, du SKA få mat innan jag åker till jobbet.......


Inte precis det jag hade tänkt mig ikväll, men, men..........

3 kommentarer:

  1. Så ljuvligt att hitta ätbart ute i trädgården så här års.:) Kram från värmen/Annelie

    SvaraRadera
  2. Du bara bakar och bakar och . . . . . . . . hi hi .... tröttnar du aldrig?
    Nä jag kan förstår att bakning är ditt liv, så kul för dig att ha en bagarstuga där du kan få fritt fram och göra dina bak-konstverk.
    Grönkål är gott - gillar det till julbordet. Det är en bra grönsak som man kan plocka på även på vintern.
    Men Sussie vill väl helst ha vanlig 'kattmat' antar jag.
    Kram må väl/ Eva

    SvaraRadera
  3. Hemgjord müsli... det låter gott!
    Grönkål är också gott... tyvärr är det bara jag som gillar den så det blir bara på julbordet... och jag får ha den helt för mig själv :)
    Fina Sussie... det är klart hon får käk innan du åker :)
    Kram

    SvaraRadera