fredag 8 juni 2012

Växtkraft och lördagsöppet!

Hur snabbt kan tomatplantor växa - vart är dom på väg????????




Det är en tidig buskvariant.....
Den växer så det knakar åt alla håll!
Blommar fantastiskt och överallt kommer små gröna tomater!
Här gäller det att vattna och ge mycket näring.....














Så här ser det ut på kvistarna.......


Idag har dessutom min första pion slagit ut!!!


Lördag imorgon!   Jag har öppet 10-14:00.
Kom och fynda plantor på rean!!!!
Dessutom har jag jättefin SALLAD och RUCCOLA och fina örtkryddor.
Rabarbern är fortfarande fin!

Nu ska jag göra iordning lite mat! Gubben har inte jobbat klart än - hantverkare och egen företagare......
Något med färskpotatis blir det nog!

3 kommentarer:

  1. ja, de är allt "lite" större än mina frilandstomater ;-) Ha en skön helg! Kram Hanna

    SvaraRadera
  2. Åhhh...om jag ändå haft tid att komma till dej idag!! Men, men...tvätthögen var stor, tomatplantorna behövde planteras om, mat handlas...Å nu sitter jag här, undrar vart den här lördagen tog vägen...!! Tvätthögen är mindre, det mesta hänger på torkvindan, blötare än när jag tog det ur maskinen...några tomater har fått nytt husrum, de behövde verkligen lite omtanke efter en veckas frånvaro...nu hoppas jag de tar ny fart med mycket vatten och näring som du skrev.
    Ha nu en fin lördagskväll!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder, pioner är fascinerande vackra. Jag har en som blommat ut och en som precis fått knoppar. Färskpotatis låter toppen :)

    SvaraRadera