fredag 11 april 2014

Rulltårta, sol och skockor!

Efter nattens regn börjar jag nu se blå himmel.....


Har gräddat lite rulltårta, om någon vill ha till kaffet......


Morötterna till morotsbrödet är rivna.....


Nu ska jag raka ner glöden i bakugnen...


Passade på att gräva upp lite jordärtskockor, som idag verkligen gör skäl för namnet.....


Sussie vilar sig för att orka med alla kunder......sååå varmt och skönt här i orangeriet!


Förresten, idag kom boken jag vann i en tävling i Nerikes Allehanda! Tack NA!


Idag är annars en speciell dag!!!!!
För 5 år sedan var vi på dotterns bröllop i Danmark!!!!!!!


GRATTIS !!!!!! Hoppas ni får en riktigt fin dag!!!!!


8 kommentarer:

  1. Grattis till boken! Kul att vinna en sån spännande historia:)
    Så fina de var, då, för fem år sen, jättefin bild! Lycka till med allt bakeri!!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Vilken otroligt vacker dotter du har och hennes man ser väldigt trevlig ut! Jag gratulerar dom jag med!!!
    Men, tänk, precis samma, jordärtskockorna kom ur jorden här också, i förrgår och igår gjorde jag soppa av dom som kommer att få vara i frysen, för den skall användas senare till utländska gäster senare! Undrar om det går bra att frysa den.......? Ja, vi får se.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Grattis till dottern och hennes man! Verkligen fina! Och en vacker brudklänning och brudbukett dessutom!

    Förstår att Sussie trivs där i värmen! :-)

    Grattis till bokvinsten! Extra kul eftersom hon också är Vintrosa-bo (delvis).

    Aprilhälsnnigar
    Elisabet

    SvaraRadera
  4. Tack sötaste mamma för grattishälsningen! Vi har haft en mysig dag med champagnebrunch och spavistelse. Solen skiner och det är lika varmt som för fem år sedan. Ikväll vankas amarone och indiskt. kram

    SvaraRadera
  5. Så vacker bild på brudparet, HURRA HURRA säger jag på bröllopsdagen!!
    Vilken eftermiddag vi fick ändå, det kunde man knappt tro i morse när man kom in genomblöt efter dagens första promenad.
    Antar att morotsbrödet, som så mycket annat, gick åt som smör i solsken idag. Nu har jag gjort reklam för dej bland mina kollegor, så snart har du väl hela avdelningen där...
    Kram kram och ha en fin vårhelg!!

    SvaraRadera
  6. Hej Lena!
    Grattis till både dig som vann boken och till det vackra brudparet som firar 5 år:)

    Vilken fin bild på Sussie,kolla in klorna:)

    Ha en skön helg,

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  7. Måste verkligen komma till skott och sÄatta jordärtskockor, de ser så härliga ut där de ligger i jorden. Kram/Annelie

    SvaraRadera