söndag 20 april 2014

Frostig morgon!

Frosten gnistrar i gräset när solen sakta stiger upp....


Åt andra hållet har jag Kilsbergen. Där har solen redan smält det frusna.....


Sedan blev det en underbart solig påskdag!!
Efter jobbet grillade vi - första gången i vår!
Sedan planterade jag ut tomaterna i växthuset.....


Imorgon tänker jag koka soppa på dom här - nässlorna alltså....


Nu är jag ledig en hel vecka, men jag har lite att pyssla med här hemma!

Hur hamnade blommorna här, i komposten?????


3 kommentarer:

  1. Så fint med tomatparad i växthuset och påskliljor påkomposten. Här ska det också bli nässelsoppa imorgon. Har riktigt längtad ett tag.

    Ha det fint
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Första bilden är helt magiskt vacker!! Vilken morgon!!
    Sen blir jag nästan lite stolt, mina tomatplantor är nästan lika stora som dina!! Mindre stolt är jag över att jag inte riktigt vet var jag ska göra av dom...har ingen bra vägg att plantera emot, och växthuset står lite för skuggigt.
    Ha en skön ledig vecka, men jag misstänker att den ska fyllas med annat arbete än åt kommunen!!
    Kram kram

    SvaraRadera