torsdag 10 april 2014

Nyöppnat!!!

Det händer saker i vår lilla by! Bara 2 kilometer från Hagtorp har "Gräddegårdens café och butik" slagit upp portarna.
Idag hade jag äntligen tid att titta in en sväng på väg till affären. Jättemysigt ställe, med mycket gott!!!
Köpte med mig grönt te och farligt goda tryfflar.....


Mmmmm, precis vad jag behövde efter inköpsrundan på Ica Maxi!!!
Titta gärna in på Gräddegårdens blogg http://graddegarden.blogspot.se/

Imorgon är det fredag och ni är välkomna hit till min "djungel".....


Nu är det sista chansen att köpa plantor till "försäsongspris", innan jag planterar om dem igen!
Tomater, chili, paprika, kryddor, pelargoner, sticklingar......


Från bakugnen denna fredag: Morotsbröd, lantbröd och sesamknäcke!


Öppet som vanligt 15 - 18:00!!!!!
Nästa fredag är det långfredag, då har jag stängt!

6 kommentarer:

  1. Ja det var inte dåligt vilken djungel du har där...hiih.. ser så fint ut..du har verkligen gröna fingrar du!!
    Hoppas du får en fin helg...solen ska visst visa sig :)
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  2. Önskar jag bodde närmare, knäckebrödet - det godaste bröd vi någonsin ätit! Ångrar i efterhand att jag inte köpte fler plantor. Pris o kvalitet betydligt bättre än på Trädgårdsmässan. Blir nog snart en tur till Örebro igen. Nästa gång kanske hela "tjejgänget" kommer. /Christina

    SvaraRadera
  3. Vad roligt! Ni är välkomna tillbaka!
    / Lena

    SvaraRadera
  4. Åh va roligt! Åh, så sugen på att köpa fler sticklingar.. Men fullt med växter inför sommaren nu, hihi! kram

    SvaraRadera
  5. Gräddegården är ett farligt ställe! Man blir lätt beroende av allt gott som finns där.
    Bra att ni är nära så man kan kombinera och köpa gott nyttigt bröd hos dig.
    Kram
    annika

    SvaraRadera
  6. Åh, vad det blommar fint i din "djungel"! Skulle vilja ha plantor, men jag jobbar tyvärr när du har öppet....

    Visst är det roligt när det finns butiker och caféer i våra byar. ;-) Och du är ju en av dem. Jag får nog ta en tur till Gräddegården också någon gång.

    Aprilhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera