onsdag 26 mars 2014

"Katy 13"

Eftersom det var snöblask och riktigt ruggigt passade jag på att ta en liten inköpsrunda.
Av någon konstig anledning hamnar jag ofta på Blomsterlandet och idag hade de medlemspris på årets pelargon - "Katy 13"....


Den är riktigt söt och jag köpte två stycken. Den ena planterade jag om och ställde i köksfönstret. Den andra beskar jag rätt hårt på sticklingar....;-) Får hoppas de tar sig!

Värmande mat blev det till middag. Currygryta!!!


Senast jag gjorde grytan var 9/2 2013. Skrev om det på bloggen och länkade till receptet på na.se.
http://lenashagtorp.blogspot.se/2013/02/currygryta.html


En fantastiskt god och värmande gryta, som visserligen kräver lite planering, men det är det värt!!!

4 kommentarer:

  1. Gott. Och fin pelargon. Hoppas sticklingarna tar sig.

    SvaraRadera
  2. Minns din currygryta... gjorde ett skärmklipp på receptet och har gjort den ett par gånger... lite modifierad men i stort som receptet - väldigt gott blev det i alla fall :)
    Fin pelargon - blir säkert bra med sticklingarna... pelargoner brukar inte vara svåra...
    Kram

    SvaraRadera
  3. Söt den är, årets pelargon. Tänkte "passera" Blomsterlandet frampå kvällkvisten idag, och det är ju inte otroligt att det slinker med en liten Katy...
    Här är det ledig dag, som först består av lite omplanteringar och sen måste jag nog klippa ned pelargonerna en gång till, jösses vad de girat iväg och blivit rangliga!! Sen...om vädret blir bättre, en tur till Öby kulle för att se om det prasslar i gräset...
    Gott med heta grytor!!
    Ha en bra dag!!
    kram kram

    SvaraRadera
  4. Katy 13 var riktigt gullig. En sån får jag nog också ha.

    Kramen

    SvaraRadera