lördag 8 mars 2014

Dramatik i byn....

Tänk vilken underbart solig dag vi haft! Äntligen lite vårsol, även om det blåst rätt rejält.

Den blåsten orsakade stor förödelse här i byn.
Där, ett par kilometer bortanför skogen ligger Vintrosa kyrka......


Den gamla prästgården strax intill kyrkan började brinna vid middagstid. På grund av blåsten spred sig elden snabbt till kyrktaket och brandkåren fick koncentrera sig på att försöka släcka kyrkbranden. Tornet står kvar, men hela taket är borta.
http://na.se/nyheter/orebro/1.2410162-vintrosa-kyrka-brinner

Annars har vi ägnat dagen åt semesterförberedelser. Nu drar vi norrut med pjäxbagar och skidor!
Yngste sonen kommer att hålla liv i alla katter och plantor!!!!

Måste bara berätta vad jag såg i veckans ICA-kuriren.....


Gissa att jag blev förvånad!!!!
Nu önskar jag er alla en skön helg och en fin vecka med mycket sol!

8 kommentarer:

  1. Trevlig resa. Ta ett åk för mig också. ;-)

    SvaraRadera
  2. Nej va tråkigt med branden på kyrkan..!
    Ha en fin semester, kram!

    SvaraRadera
  3. Tragiskt att Vintrosa kyrka och gamla prästgården brann!

    Kul att bli uppmärksammad i ICA-kuriren. :-)

    Visst blir det trevligare när solen skiner! Var rädd om armar och ben när ni åker skidor... Hoppas att ni för en solig och skön vecka.

    Vårhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  4. Men usch vad obehagligt med brand och så himla trist att det blev så omfattande. Vad roligt med uppmärksamhet, grattis :-D

    SvaraRadera
  5. Usch otäckt med bränder.. =/ Men skoj att du fick sån uppmärksamhet! =)

    SV: Ja jag hoppas verkligen att jag skall lyckas med lök och allt annat jag skall plantera i år.. <3

    Sköt om dig och ha en trevlig semester!
    Kram
    Sanna

    SvaraRadera
  6. Visst är det hemskt med branden :(
    Lämnar en vårkram till dig vännen
    ~Lollo~

    SvaraRadera
  7. Ja nu förstår jag att ni skidar som bäst...Men ändå, grattis till inlägget i Icakuriren!! Det var väl en bra respons!!
    Förskräckligt med branden, så mycket som gick till spillo. Å tänk så fort det händer, och så maktlös man är ibland.
    Men nu önskar jag er riktigt skön fortsättning på skidsemestern!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  8. Howdy would you mind stating which blog platform you're using?
    I'm planning to start my own blog soon but I'm having a tough time selecting between BlogEngine/Wordpress/B2evolution and Drupal.
    The reasoon I ask is because your design and stgyle seems different
    then most blogs and I'm looking for someething unique.
    P.S Apoplogies for getting off-topic but I had to ask!


    Heree is my web site :: pest control landscaping companies in north london

    SvaraRadera