torsdag 13 mars 2014

Det bär utför.....

Nyss hemkomna efter några underbart soliga dagar i Björnrike, Vemdalen.
Fantastiskt väder och riktigt bra backar!

Tänk att en solig morgon ta liften upp till kalfjället......


Blicka ut över det gnistrande snötäcket.....


Beundra fjällen borta i horisonten....


Bara ta det lugnt en stund......


..... innan man kastar sig ner för backarna!


Dit ner ska vi!!!


Men gubben tyckte nog att "after ski" i solen på balkongen var det bästa....


När solen sänkte sig fanns det många mysiga restauranger att välja på.


Vi passade även på att göra lite utflykter i grannskapet.
Klövsjö är en riktigt mysig liten by.


Spa-hotellet vid Storhogna var inte helt fel det heller.....


Resan hemåt bjöd på ett underbart solsken. Första biten med ren-safari....


Nu går tvättmaskinen varm, för imorgon förmiddag drar vi mot sydväst!



Liten Harald fyller 1 år och det får ju inte mormor missa!!!!!!!

DET BETYDER ATT HAGTORP ÄR STÄNGT IMORGON 14 mars!

12 kommentarer:

  1. Gu så vackra vinterbilder, som en vintersaga ju. Välkommen ner till våren, i dag har det varit 17 grader och strålande sol, men tyvärr ser väderprognosen för helgen inte lika bra. Kör försiktigt, det är thailändsk räksoppa och färskt bröd när ni kommer. kramis

    SvaraRadera
  2. Så som du beskriver det får man ju en längtan efter fjällen. Skulle passa en fotoentusiast som mig utmärkt, men det där med skidåkningen skippar jag nog ändå för jag är inget vidare på att ta mig ner i ett enda stycke ;-)

    SvaraRadera
  3. Nu blev jag lite avundsjuk... Förr brukade vi också åka till fjällen varje vår, närmare bestämt till Funäsdalen. Nu är det minst 15 år sedan sist, så jag skulle nog inte våga kasta mig utför backarna längre... Men längdskidåkning kanske skulle gå bra. ;-) Fjällvärlden i vårsol är så härligt. Fast det har inte varit så tokigt vårväder här heller. Mer sol än på hela vintern medan ni har varit borta.

    Men jag förstår att lille Harald lockar mer än fjällvärlden. Ni får ta med Grattis-hälsningar!

    Kul att du vill vara med och fira vårt jubileum också! Självklart blir det 3 lotter. Frågan var ju inte alls svårt för dig. ;-)

    Vårhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, Funäsdalen är underbart på vintern! Vilka backar och skidspår, även i Tänndalen. Var där mycket när barnen växte upp!
      Tar med hälsningar till Danmark!
      Kram!

      Radera
  4. å, ser ju helt fantastiskt ut på bilderna! :D kram

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder, ha det fint i Danmark. Kram

    SvaraRadera
  6. Oj! så fint det ser ut... =)
    Ha det gott nu.. Kram Sofia

    SvaraRadera
  7. Otroligt vackra bilder, och när jag ser sådana så kan jag tänka mej utförsåkning. Men inte när jag väl står där och ska ha på mej skidorna, då är det stopp!!
    Och sen Danmark, kontraster må jag säga. Hoppas ni slipper allt oväder som ska komma och riktigt kan fira lille, eller store kanske det är nu, Harald.
    Önskar dej en riktigt fin helg!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  8. Firhet. Det är ordet som kommer för mig. Och tyst. Helt underbara fenomen! Och så är det otroligt vackert också!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  9. Härligt med en liten semestertripp och 1års kalas på det.. <3

    SV: Tack! Mmm nu vill man bara njuta utav vår och värme. =)

    Kramar
    Sanna

    SvaraRadera
  10. Vilka fantastiska bilder du delar med dig av!!
    Kasta sig nedför där är nog överkurs för mig...hiih....modigt gjort av er :)
    Litet grattis till ettåringen bifogas :) så rart!
    Ha det fortsatt fint vännen
    Kram ~Lollo~

    SvaraRadera
  11. Designer bags always be the key that brings perfection each morning outfit.
    Fashion week that's held in New York presented designers creations
    in 2010. Everything was displayed here from clothes to accessories.


    Also visit my homepage :: christian louboutin shoes

    SvaraRadera