tisdag 10 februari 2015

Mera sol!



Tänk att få vakna tidigt på morgonen och inse att även denna lediga dag kommer att bli solig!


Få äta en lååång god frukost, läsa tidningen, klia katten under hakan och plocka med lite av varje.
Sedan göra en ny omgång honungsrostade frukostflingor och en plåt fröknäcke....


Ta en kopp kaffe vid solväggen, njuta av att det droppar från taken.... Visserligen inte riktigt lika varmt som igår, men väldigt skönt!
Börja röja bland blommorna i orangeriet och så ytterligare lite tomater och så kronärtskockor, sedan en lång promenad med gubben.
Njuta av aftonrodnaden, innan det är dags att gå in i stugvärmen.


Nu väntar några arbetsdagar igen, men innan dess en skön kväll i soffhörnet!!!

6 kommentarer:

  1. Ja du Lena jag läser att du är en person som njuter av vad vad livet ger.
    Även det lilla blir det stora det beror på hur man ser det.
    Som du beskriver din vardag, 'hänger' jag med i allt och mår så gott sen.
    Ikväll hade vi oxå en fantastisk aftonrodnad, givetvis en härlig tidig vårdags känsla.

    Må så gott, kram/ Eva

    SvaraRadera
  2. Du har hunnit med en hel del i dag. Här var det inte lika soligt som i går, utan lite mera moln. Men jag var ju inte hemma hela dagen, så jag har inte full koll... ;-)

    Vinterhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  3. Åh,det låter ju som en perfekt ledig dag!

    SvaraRadera
  4. Låter som en perfekt dag. Ljus och färgad himmel piggar upp.
    Ang 'Indigo Blue" låter det ju lite hoppfullare med flera på din bild. Köpte mina från Rara växter. Annars har jag faktiskt råkat ut för en bilfftomat som vägde 500g och sen blev det inte mycket mer på den plantan.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  5. Underbara bilder på solen :D

    SvaraRadera
  6. Vacker morgonrodnad, som en målning. :-) kram

    SvaraRadera