tisdag 17 februari 2015

Matlådor

Idag har det varit riktigt isande kallt ute. Det är grått, blåsigt och en och annan snöflinga i luften.
Ja, det är så kallt att Lusse ligger och värmer baktassarna på elementet..... ;-)


Det blev värmande och mättande husmanskost efter jobbet idag!


Köttfärslimpa och potatismos sitter aldrig fel! Bra matlådor blev det också, för det kommer att gå åt en del sådana....
Gubben drar iväg till Kungshamn på jobb imorgon, så nu är matlådetillverkningen i full gång!


Synd att det inte är 20 grader varmt och solsken - då hade jag följt med!!!!

7 kommentarer:

  1. Matlådorna ser mycket goda ut, så mannen kommer inte att svälta ser jag.
    Jag förstår Lusse precis, så kände jag mig oxå idag, genom frusen fast jag varit i skogen och rört på mig ordentligt.
    Samma väder med iskalla vindar, men som tur lä i skogen.
    Kram/ Eva

    SvaraRadera
  2. Lusse vet hur man ska göra för att inte frysa om tassarna minsann. ;-) Skönt!

    De där matlådorna ser goda ut!

    Här stormar det nu i kväll och vi hade nästan en halvtimmes strömavbrott som började för en timme sedan.

    Blåsiga hälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  3. Lusse vet hur man tillbringar en blåsig dag och blir varm och go om fötterna. Matlådorna ser rejäla och goda ut. Han kommer inte att svälta.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Men gud......köttfärslimpa!Gudagott!
    Det får nog stå på Söndagsmenyn den här veckan.
    Christina

    SvaraRadera
  5. Mumsiga matlådor! Köttfärslimpa och potatismos kan aldrig vara fel!
    6 plusgrader just nu och duggregn... tar bra på snön, men det är vackrare när solen skiner :)
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Katter är bra smarta dom... =)
    Ser gott ut alltihop!
    kramis Sofia

    SvaraRadera