söndag 6 juli 2014

Vatten!!!!

Sådana här varma sommardagar längtar jag verkligen till HAVET!!!!
Eftersom jag bor mitt i Närke är det inte helt enkelt och dessutom jobbar jag delad tur idag......
Tja, då får väl vår största insjö, Vänern, duga!


Vi åkte till Kristinehamn och tog vägen ut, längs hamnen, till en matservering alldeles vid vattnet.
Där åt vi en räksallad, medan vi tittade på alla båtar som for förbi....


Sedan följde vi vägen längst ut på udden, vid hamninloppet. Där står Picassostatyn, som ett landmärke.....


Ja, det är faktiskt en staty av Picasso!!! Den invigdes 1965.
Där satt vi sedan och spanade ut över Vänern, medan vi slickade i oss en mjukglass!


Nej, nu måste jag tillbaka till jobbet, men först lite kycklinggryta med pasta!

3 kommentarer:

  1. Det var inte dåligt att hinna till Vänern mellan turerna! Annars finns ju Hjälmaren... ;-)

    Sommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  2. Så mysigt med en tur ut i det blå, som danskarna kallar spontanutflykter. Räkorna ser kanongoda ut. kram

    SvaraRadera