tisdag 18 juni 2013

Grön matta....

Någon mer än jag som har en grön matta i sitt potatisland????


Sussie och jag har räddat våra blå mandelpotatisar från att kvävas......


...nu är det gubbens tur att rensa resten! Potatislandet är faktiskt hans ansvar........

Efter jobbet plockade jag spenat, som jag stuvade och vi åt med stekt lax och färskpotatis!
Nyplockad spenat, direkt från landet, är verkligen en delikatess!


Stora pionen blommar vackert nu....


Och medan jag vattnar pallkragar och krukor, sitter Sussie på stenen och spanar......


Hoppas ni också njuter av den vackra sommarkvällen!!!!!


5 kommentarer:

  1. Ja, sånt där har vi i landen också. Förstår inte varifrån det kommer!
    Vi åt också spenat idag och lax. Fast inte egen spenat, den är inte färdig här, vi kom igång ca en månad för sent i år. Men vänta bara!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Vackra sommarbilder från Hagtorp. Ja, självklart är potatislandet pappas jobb men vassarv är ju lättrensat i alla fall, värre med maskrosor och tistlar. :-)

    SvaraRadera
  3. Nate, kallade min mormor det ogräset och det är det enda som är roligt att rensa tycker jag, för det går så lätt :) Kram!

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder från dig... utom ogräset då. Du får skaffa höns - de älskar "naten" :)
    Ha det gott! Trevlig Midsommar!

    SvaraRadera
  5. Tur att du har Sussie som räddar årets potatisskörd.
    Spenat förresten, kanske låter dumt. Men är det en "kom igen växt"? Det är första gången jag odlar i år och den växer helt hysteriskt och är ljuvligt god. Men jag har inte lyckats läsa mig till om man tar bort plantorna efter att ha klippt blad eller om det kommer nya blad, som med salladen? Du brukar ha kloka svar på det mesta, du ska se att du kommer bli min nya odlingsguru istället för Lena Israelsson:)
    Ha en riktigt mysig midsommar! Kramar/Annelie

    SvaraRadera