söndag 9 juni 2013

Det hjälpte.....

Har klagat på att det är så torrt i landen.........
Hängde ut tvätt idag, och det hjälpte!


Det kom ett par skurar, men nu skiner solen igen! Tvätten, den torkar säkert imorgon.....

I orangeriet börjar den första tomaten mogna.....


...och björnbären som frös i våras börjar komma igen!


Blir nog inte så mycket bär i år, men den lever i varje fall!!!
Mina gamla rosor klarade dock vårens köldnätter och massor av rosenknoppar börjar slå ut.....


Det doftar underbart!!!!!
Ha nu en fin start på den nya veckan!!!!!
Själv ska jag storstäda köket efter helgens myrinvasion....

3 kommentarer:

  1. Här blev det knappt blött ens, men det kom några korta skurar med lätt regn. Det är torrt, så det skulle behövas några mm till... Får väl hänga ut tvätt jag med. ;-) Fast vi har så mycket tallpollen, så då blir väl tvätten gul innan den är torr...

    Kul idé på snabbvariant av mur. Jag har sett att det säljs särskilda nät speciellt för det också. Men det gick ju lika bra med armeringsmatta.

    Försommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  2. Jag älskar den där rosendoften...så vackra de är dina rosor!!

    Vad fint det växer hos dig ...du har verkligen gröna fingrar.

    Ha det fortsatt gott vännen
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  3. Myrinvasion...?? Det är inte roligt, vet jag av egen erfarenhet. Å just nu tror jag att de bor i mitt växthus, så nu krävs hårda tag...
    Redan rosor utslagna tänkte jag skriva, tittar upp och ut genom fönstret...och se där, även min gamla buske bjuder på blomsterprakt, det har gått fort!!
    Såg i tidigare inlägg att du nappat på idén från Vi i Villa, har allt sneglat på den också...sten har vi ju gott om!!
    Ha det så gott!!
    Kram kram

    SvaraRadera