lördag 15 december 2012

Julgran, rena lakan o lakritsknäck....

Så var det dags att hugga årets gran......


Perfekt väder....;) Tur att vi har granar på tomten!!!!

Nej, den är för gles och spretig.....


Den var bättre!!!! Vad spännande det ska bli att se hur den ser ut när den kommer in......


Har annars ägnat mig åt inomhusaktiviteter idag! Det har tre små kissekatter också, dom har sovit så sött ända tills jag skulle bädda rent i sängarna........


Jag gav upp och kokade en ny sats lakritsknäck istället!


Det är vanlig knäcksmet med krossade Turkisk peppar istället för mandel!!!

Bredvid puttrar en het lammcurry som vi ska värma oss med ikväll!!!!
Hoppas vi inte är insnöade imorgon för jag börjar jobbet kl. 7:00......

6 kommentarer:

  1. Mysigt när matte bäddar med rena lakan! ;-) Brukar vara samma hjälpsamhet här...

    Jag hittade några smågranar under det djupa snötäcket, fast med betoning på SMÅ. Ska se om jag kan dra upp någon lite större en annan dag... Vi har en samling bakom jordkällaren som inte får växa sig för stora.

    Snöiga hälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  2. Mysiga bilder och katter gillar alltid renbäddat *ler*. Du får ha en fin tredje advent.

    Kram från ett regnigt Skåne

    SvaraRadera
  3. Oj så gott och mysigt du fixar....granen ni tog blir säkert jättefin när den blir klädd.
    Goa missarna vill mysa i ren säng. De är ju bara FÖR söta.

    Så god knäck det verkar bli. :)
    Hoppas det går bra på vägarna i morgon, jag ska tänka på dig när du far runt där i mörker och snö. Väldigt mycket snö fick vi idag, ska det bli slask nu undrar jag....det är ju så milt.....

    Hoppas fortsättningen på helgen blir bra.
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  4. Känner igen det där med att bädda rent med katter som skall "hjälpa till". Brukar få göra som du och gå och göra annat en stund. Hoppas granen blev fin och grytan god. Ha nu en fin 3:e Advent!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  5. Det var en spännande variant på knäcken!! Här väntar jag med kokandet tills nästa fredag, för att det över huvudtaget ska finnas någon chans att det ska finnas knäck på julbordet...
    Blir säkert en jättefin gran!! I år har mannen i huset fått det stora förtroendeuppdraget att inhandla en, det vilar ett stort ansvar på hans axlar med andra ord...
    Ha en skön tredje advent!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  6. Nämen åh så fint & mysigt!
    sv: Ja verkligen! Lucia är verkligen en mysig högtid. Tusen tack för dina fina kommentarer kära du! ♥
    Kramar

    SvaraRadera