torsdag 6 december 2012

Hej mitt vinterland!!!!!

Oj, vad mycket snö och mer kommer det.....Men idag dalar snöflingorna sakta, som på ett julkort!
Igår kväll var det annorlunda... Då snöade det på tvären, så man inte såg vägen och inte en snöplog såg jag under hela mitt arbetspass!


Har ägnat förmiddagen åt styrketräning - snöskottning! Det blir många små gångar....
Till orangeriet, vedboden, fågelstugan,  lill-stugan, matkällaren.....osv....


Kanske blir det nu lite varmare på köksgolvet! Snön ligger högt upp på väggen, som isolering....


9 kommentarer:

  1. Ja...å inte var det många ute på rull när jag åkte hem från jobbet i går kväll!! För att inte tala om när jag skulle till jobbet...blev hängandes med bilen på en rejäl snödriva, det blåste ju inte måttligt...men efter mycket om och men kom jag fram, om än lite sent... Ser att du skottat rejält med gångar. Har tagit en omgång också, men nu hoppas jag att mannen snart kommer hem med en bensindunk så jag kan få fart på slungan istället. Funderar starkt på att köpa en liten traktor också, bonn´unge som man är...så man inte är så beroende av att det ska plogas innan man ska till jobbet. Å mitt i allt detta, så tycker jag det är ganska vackert och mysigt!! Jag som avskyr vintern...
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Här har vi också fått börja skotta upp runt husväggarna. Ja, naturstyrketräning i eget utegym =)
    Ha en fin dag.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig styrketräning och riktigt skönt att sedan komma in och pusta ut med en kopp te eller två... :) Ja visst är det vackert med grenljus, och en konst att snåla på det så det räcker hela december!

    SvaraRadera
  4. OJ ...vad snö!...

    så mycket har vi inte här i Göteborg...:)

    Pernilla

    SvaraRadera
  5. Och jag blir bara avundsjuk på snön, visst är det vackert med snö......vi har lite, men bara ytterst lite. Men det är också fint och jag är så glad så länge det inte regnar.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Oj vad snö ni har fått betydligt mer än oss. fast vi har också en del och jag tycker att det är så mysigt!
    Kram lotta

    SvaraRadera
  7. Nu är det verkligen vackert ute och behagligt med, helt stilla, rent vitt och ljudlöst på nåt sätt, av all pudersnö :)
    Även här föll de stora flingorna så stilla och vackert idag. Som på ett julkort.
    Nu får det gärna vara så här ett tag, iaf för mig ;)
    Ha de gott vännen
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  8. Låter ungefär som här, idag snöade flingorna så där vackert.

    SvaraRadera
  9. Ja, nu är det verkligen vinter och advents- och julstämning! Men i går när snön yrde var det inte så roligt att vara ute på vägarna. I dag har det snöat mera "lagom" mycket. Småvägarna blev bättre när det kom snö, för då får dubbdäcken bättre grepp. De större vägarna är riktigt blankpolerade och hala nu, så kör försiktigt!

    Snöiga hälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera