torsdag 15 november 2018

Tomater och gurka!

Mörka mornar och tjock dimma....


Ja, någon liten solglimt hade vi faktiskt i måndags, men sedan bara grått!

En ledig dag mitt i veckan piggar dock upp!!! Istället för att åka till gymmet och träna, så finns det annat att ägna sig åt!


Gamla vissna plantor måste bort och jorden skyfflas ut i skottkärran för vidare transport till "leråkern"!
Där passar den bra som jordförbättring!
När lilla växthuset är klart är det dags för nästa! Fast det är inte bara vissna plantor i växthusen...


Hittade en hel del fina tomater och chili!
När jag sedan började riva bland de vissna gurkplantorna hittade jag flera minislanggurkor...


Har aldrig tidigare kunnat plocka in gurka i mitten av november!!!!

Ja, nu kunde jag pusta ut....


Växthusen är klara för vintern och fönstren tvättar jag inte förrän vårsolen skiner och det är dags att fylla på med gödsel, jord och nya plantor!!!!
Imorgon är det redan fredag och sista arbetsdagen för den här veckan. Jag ska slå mig ner i soffan. Gubben kommer hem från sin arbetsvecka i Sälen vid åttatiden och katterna slumrar på husets varmaste platser!
Ha en skön kväll!!!!

Skönt med golvvärme på toaletten!

3 kommentarer:

  1. Skönt att ha det tråkiga jobbet klart till våren ... månaderna går fort och snart är det dags att så igen!
    Önskar dig en fin fredag och en skön helg!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Inte klokt, skörda gurkor och tomater i mitten av november! Du har allt fått valuta för ditt odlande.

    Hoppas din helg blir fin!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Tiden går fort så snart är odlingssäsongen igång igen. Vi skördar svartkål, mangold, persilja. Har några potatisstånd på g under grästäcke.
    Kul att mannen kommer hem efter veckans jobb.
    Ha en mysig helg.
    Kram annika

    SvaraRadera