onsdag 15 augusti 2018

Sensommar!!!

Ja, så kom regnet med kyliga nätter och dagar som vanlig svensk sommar!!! Inte så mycket lediga dagar, mest jobbdagar och gubben kommer att veckopendla på jobb i Sälen hela hösten!
Efter gårdagens regn fick vi en underbar eftermiddag och kväll....


Härligt för både tvåbenta och fyrbenta....


Tog en tur i trädgården för att kolla utbudet av grönsaker inför fredagen och kan se att det växer bra!


Förutom morötter, rödbetor och polkabetor, så börjar även palsternackor och rotselleri bli klara.
Det enda som verkar avta är bönorna och dillkronorna annars kommer det mesta att vara som förra veckan!


I växthuset är det fortfarande rött av tomater, både stora och små...


... även minislanggurkorna ger fortfarande mycket! Gillar dom! Precis lagom stora!

Ikväll har jag eldat varmt i bakugnen....


... och bakat sesamknäcke!!! Det blir det sista jag bakar den här säsongen. Nästa gång blir när vi närmar oss jul.....   Eftersom jag jobbar hela veckorna nu, kommer jag inte att baka något mjukt bröd på fredag, men knäckebröd, massor av grönsaker och så allt annat i butiken kommer att finnas som vanligt!
Ha en skön kväll! Jag återkommer lite närmare om fredagens utbud ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar