söndag 19 februari 2017

Lugn helg!

Efter fredagens badgäster har vi nu haft en riktigt lugn helg. 
Gubben har varit förkyld, så då får man anpassa sig ;)


Fast rätt skönt att ta dagen som den kommer! Laga lite mat....


Lördagskvällens hamburgare var inte fel!
Hembakat dinkelbröd, bacon, ost, hemgjord dressing och så hamburgaren förstås! Mums!!!!
Dagens lunch blev en het morotssoppa med chili, ingefära, vitlök och citron...


Testade ett recept på plättbröd, som jag fått av sonen. Som scones ungefär, men jag gjorde dem på dinkel o lite grovt rågmjöl! Blev perfekt till soppan!

En blåbärs-/lingonpaj med glass till kaffet och nu funderar jag på vad det ska bli till middag....;) ;)
Fast vi har inte bara ätit i helgen. En liten promenad i grannskapet blev det också!


Gråväder och sömniga katter....


Önskar Er alla en skön söndagskväll!

1 kommentar:

  1. Gråväder och sömniga katter, ja ja även din bloggvän Eva är less på väder. Jag vänder som en kall termometer mot en varm i mitt humör, sinnet är håglöst.
    Tyvärr fick vi båda magsjuka i helgen med någon dag i följd, men bara diarré, men jag måndag var en seg-dag.
    Vad kvittar det när vädret ärr som det är . . .
    Men dina maträtter tilltalar mig nu, mums med morotsoppa.
    Ha en fin vecka, kram/ Eva

    SvaraRadera