onsdag 2 november 2016

Dags igen....

Efter en underbar helg gick vi in i november med ruskväder!
När jag kom hem från jobbet så hade jag besök....


De är stora på nära håll! Bara de kunde låta bli mina äppelträd!
Bäst att hålla sig inne vid spisen och fylla på burken med skorpor...


Det blev mandelskorpor nu, tills det blir dags för saffransbiscotti!

Så kom den första snön igårkväll....


.... och idag har det varit blask o slask hela dagen! Kanske dags att skörda morötter o palsternackor nu innan det fryser till ;)

2 kommentarer:

  1. Vi har dåligt med älg här, men gott om hjortar. De har länsat vårt enda äppelträd och som du såg så åt rådjuren upp rosorna :)
    Mandelskorpor - mums så gott!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh vad vackert ni har det trots frost och kyla <3

    SV: Jaha, ja då skall jag ner till dina trakter snart igen när jag åker ner och träffar nya barnbarnet med familj <3 Hoppas att det blir snart! Synd att jag inte har bil och körkort, annars hade jag gärna letat mig ut till er <3

    Hoppas att ni har en toppenfin helg med kalas och allt <3
    Kram
    Sanna

    SvaraRadera