söndag 28 februari 2016

Vi förbereder....

Ännu en helg med strålande sol!
Vi har mest ägnat oss åt att förbereda vårens ankomst!
Gubben renoverar växthus....


...... och jag planterar och planterar!


Idag gjorde vi en liten utflykt till mysiga Broby Unikt i Närkes Kil!


Massor med fina saker och riktigt gott fika!
Lite saker fick följ med hem...
En snygg låda till kryddväxternas i köket...


Och så en snygg kasse till min stora Monstera i hallen.....


Halva priset på den är ju inte fel!

Nu väntar soffan och imorgon en ny arbetsdag.


5 kommentarer:

  1. Ni har haft lika härligt väder som oss.I helgen har man kunnat ana lite vår i luften.Jag hoppas verkligen att Mars månad kommer att gå fort.
    Christina

    SvaraRadera
  2. En riktigt bra helg alltså, både arbete och fritid ... och härligt väder :)
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hei!
    Er så klar for våren. I morgen starter den første vårmåneden. Det er deilig det selv om det er meldt ganske store mengder med snø.
    Ha det godt! Anne

    SvaraRadera
  4. Nämen, var ni i grannbyn och hälsade på i mysiga butiken! Jag var ute och gick åt det hållet, men såg er inte... ;-)

    Låter härligt med allt pyssel och värmen i orangeriet. Här är det paus i odlandet. Det finns ingen kattsäker plats. Hmmm...

    Vårhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  5. Ja det har varit flera fina dagar och man njöt för fullt.
    Onsdag blir det snö men det hör till vårens ankomst.
    Fullt upp har även ni ser jag, arbetslösa blir vi aldrig.
    Vårkram/ Eva

    SvaraRadera