torsdag 20 augusti 2015

Butiken

Fredag imorgon igen! Tänk vad fort en vecka går.....
Grönsakerna växer och mognar i det vackra sensommarvädret, även om mycket är sent i år.
I butiken finns fina slanggurkor, en hel del tomater, chili, squash.....


Kanonfina betongfat!!!!
Gul och röd lök, vitlök, persilja, späda rödbetor o morötter, svartkål och grönkål, bönor.....
Bakar i stenugnen gör jag självklart också. Lantbröd, tekakor med havregryn, sesamknäcke och rågbröd!


Sedan finns ju mycket annat också...
Välkomna imorgon 15 - 18!!!!!!
"Först till kvar'n"

4 kommentarer:

  1. Ja, mycket fint... och gott!

    Trevlig helg!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Betong faten var ju helt underbara! :D

    SvaraRadera
  3. Oj oj aj aj vad du är duktig, vill inte se och läsa mer, för jag skäms så in i vassen. Har inte bakat på evigheter, men barnbarnen gjorde det när de besökte oss, de städade och gjorde ordning i mina kökslådor m.m.
    Så bra har jag det, fy vad en tant kan bli bortskämd, det tar jag emot utan att skämmas.
    Det jag gör är ute i trädgården, vill inte vara inne.
    Men vilka goda bröd du bakat, släng över några till mig, hi hi . . . .

    Trevlig helg/ Eva

    SvaraRadera
  4. Åh,om du bara legat lite närmare så hade jag varit stamkund.Stenungnsbakat bröd får det att vattnas i munnen på mig.
    Ha det bra i värmen!

    SvaraRadera