tisdag 12 maj 2015

Vi laddar för Tysslingedagen!

På torsdag är det dags igen!!! Årets stora händelse i Tysslingebygden - Tysslingedagen!!!!

Titta gärna in på http://tysslingedagen.se/       Iår har jag station nr. 15.

Varje Kristi himmelfärdsdag går denna kultur och hantverksrunda av stapel och Hagtorp är givetvis med, för fjärde året! Förra året hade jag över 300 besökare!

Nu gäller det att ladda upp med både plantor.....


.......Pelargoner, Blomman för dagen, Flitiga Lisa........


..... olika sorters Tagetes....


.......perenner....


..... och nu ska jag kavla knäckebröd hela kvällen!!!


Ha en skön kväll och har du möjlighet, så planera in en runda i Tysslingebygden på torsdag!!!!


3 kommentarer:

  1. Jag tänkte försöka komma och se om du har några växter. Men jag har sällskap på rundan, så vi får se var vi hamnar och vad tiden räcker till. Vi håller tummarna för sol och värme, så att många vågar sig ut.
    Lycka till!
    Elisabet

    SvaraRadera
  2. Ja jag säger 'då bara det', >att fy bubblan va mycket fint du har <
    Hoppas det kommer mycket folk och att vädret blir bättre . . . .
    Ha det så bra och trevligt, kram/ Eva

    SvaraRadera