torsdag 28 maj 2015

Katten.....

Nu har jag röjt på trappen och den danska katten har fått flytta ut i rabatten......


Det är hög tid att plantera urnor, amplar och balkonglådor med söta sommarblommor.
Solen sken och jag begav mig till Blomsterlandet för att inhandla det som saknades. Hittade snygga amplar till hängpelargonerna och de växter jag ville ha. Glad i hågen for jag hemåt, medan molnen tornade upp sig över himlen. Till slut vräkte regnet ner och jag fick ställa mig i lagården och plantera.....


Här i lagården har jag alla krukor och trädgårdsredskap. Man kan även smidigt ta sig ut till växthuset bakom lagården, om man aktar huvudet...


Nu är krukor och amplar på plats och ute faller ett lätt duggregn. Någon bild på trappen blir det inte idag. Det får bli en vacker solskensdag!

Nu håller gubben på att köra in ved i orangeriet. Det är ju fredag imorgon! Gårdsbutiken har öppet som vanligt 15 - 18:00!!!!!
Baka ska jag göra. Denna fredag blir det morotsbröd, tomatciabatta och sesamknäcke

Har en del plantor och perenner kvar. Vill du fynda så tar jag 5:-/st för de paprika och chiliplantor som jag inte satt i större kruka!


Har fina rabarber, gräslök och andra örtkryddor om du vill göra paj eller ha till matlagning!
Välkomna hit imorgon!!!! 

Ikväll ska gubben och jag festa på SVENSKA jordgubbar!!!!!!!




4 kommentarer:

  1. Vilken fin katt och vilka kraftiga plantor du har !
    Mina plantor står bara och stampar i år - för kallt i växthuset tror jag.
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  2. Svenska jordgubbar jag kan knappt tro det . . . .
    Hoppas de smakar jordgubbar oxå, det blir riktigt smakskens för er då.
    Hade jag bott nära dig, jadå hade jag köpt hembakat bröd.
    Så bra att ha en ladugård där man kan plantera m.m.
    Dessa regnskurar gör mig helt galen, även här öppnade himlen sig och dropparna var som hinkar, nä vattna behövs inte . . .
    Vilken fin katt som vaktar rabatten m.m.
    Trevlig helg/ Eva

    SvaraRadera
  3. Vilken charmig katt att ha i rabatten! :D

    SvaraRadera
  4. Din danska katt är så fin där i rabatten!

    Om jag kan sluta tidigare i morgon kanske jag kommer... En vecka kvar till semestern, så det är lite hektiskt på jobbet.

    Majhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera