fredag 8 augusti 2014

Morgonsol.....

Morgonsolen lyser över Hagtorp och jag har nyss tänt i bakugnen......


Sussie fixar lite sömnigt morgontoaletten.....


.... och jag ska ut i grönsaksland och växthus för att skörda!
Rödbetor, potatis, lök, morötter......


Vaxbönor.....


Brytbönor....


Fina slanggurkor, chili, tomater och mycket annat!

När det är skördat så ska jag baka bröd, för då är ugnen varm. Idag blir det lantbröd och så rödbetsbröd, eftersom rödbetorna är så fina just nu! Lite knäcke ska jag också försöka hinna med.

Sedan är ni välkomna att handla i gårdsbutiken!

ÖPPET, som vanligt, IDAG 15 -18:00

Igår lagade jag en grönsaksstuvning med köttbullar på min lediga timma mellan arbetspassen!


Låter kanske inte så spännande, men det är väldigt gott och enkelt! Här med morötter, vaxbönor, brytbönor och purjolök!

6 kommentarer:

  1. Din tallrik ser väldigt god ut! Precis min smak... och så rätt färg på köttfärsbiffarna!!

    Ha det gott!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Å vad det växer hos dig och så god maten ser ut! Jag hade gärna kommit och ätit av den. Vi har gäster här ikväll och dom har tagit med kinesmat. Gott det också, men när jag såg din mat ville jag byta bums!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Oj, så grönsakerna växer hos dig! Maten ser god ut också!

    Sommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  4. Mums, kanske det vi ska laga till lunch idag. ;-)

    SvaraRadera
  5. Oh vad gott de bröden lät och den maträtten lät väldigt god och enkel.

    SvaraRadera