måndag 13 januari 2014

Burrrrr......

Sååå vackert ute, men oj vad kallt!
Tänk, -19 när jag åkte in till tandläkaren tidigt imorse. Gubben hade varit snäll och satt i motorvärmaren, men kupévärmaren stod bara och blåste kalluft.....


Solen tittar fram ibland och fåglarna kämpar hårt med att få i sig tillräckligt med mat....


I syrénbersån väntar trädgårdsmöblerna på bättre tider........


.... men inne grönskar ärtskotten jag planterade förra veckan!


Nu är det bara -9 ute och jag eldar för fullt i alla eldstäder! Det gäller att hålla värmen, kanske en bastu ikväll!



5 kommentarer:

  1. Ja gud vad kallt det blev helt plötsligt. Men vackert var det idag när solen sken så mjukt över all snö. Synd att jag jobbade bara annars hade kameran fått bli kall eller varm där ute i snölandskapet.

    SvaraRadera
  2. Åh vad spännande med självhushållning! Min make och jag funderar faktiskt på det också, att vi skulle vilja ha en gård med några djur och odlingar av en del grödor. Den gård vi tittade på nyligt var dock i alldels för dåligt skick för att vi skulle vilja ha den så vi ska försöka göra så gott det går här där vi bor nu.
    Det ska verkligen bli spännande att följa dig.

    SvaraRadera
  3. Det kom faktiskt snö igår efter att vi pratade men det har töat bort igen. :-)

    SvaraRadera
  4. Håller med dig fullt ut, såå vackert ute men kallt som tusan ;-) Kram

    SvaraRadera
  5. Tur att dagens temperatur är lite bättre!! Men det bet bra i kinderna ändå i morse.
    Skönt när man kan elda, här har vi bara en kamin i sovrummet, men det är ju gott det...En bastu vore däremot inga fel!!
    Och sen påminde du mej om att jag ska handla hem fågelfrö...
    Ha en bra dag vännen!!
    Kram kram

    SvaraRadera