söndag 8 december 2013

Riktig vinter!!!

Det började lite lätt på förmiddagen.....


......sedan ökade det bara för varje timma som gick!


Det blev RIKTIG vinter!!!!


Gubben fick köra ut med traktorn och ploga och jag var glad att jag inte skulle till jobbet idag...;)
Istället har jag gått runt inne och pysslat, klätt om ekstolarna.....


.... och lyssnat på julmusik!  "....Sleep in heavenly peace...."........




Nu har det slutat snöa och i ugnen väntar en Jansson......


Hoppas ni har en lika skön kväll!!!!!!

7 kommentarer:

  1. Åh, så mysigt att snön faller! :D

    SvaraRadera
  2. Ja gud vad det snöat idag. Här snöar det ännu och det har kommit massor av snö. Får se om vi får behålla det nu bara. Jag hoppas på det.

    SvaraRadera
  3. Ja men visst är det mysigt med lite snö om man slipper tänka på att man ska ut med bilen!! Tidvis idag tyckte jag nog att det kunde lugna ned sej lite...
    Så fin stolen blev!! Kanonsnyggt tyg, och snyggt matchat med kudden.
    Å de två livsnjutarna då...ingen julstress där inte!! Sen Jansson till kvällen...med andra ord en alldeles förträfflig andra advent!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Här har det också snöat ordentligt, så nu har vi ca 1 dm snö. Jag har knappt stuckit näsan utanför dörren, för det är rejält kallt. Också glad att jag inte behövde ut på vägarna i dag. Men det blev mera julstämning på en gång. :-) Hoppas nu inte att det töar bort i veckan när det ska bli plusgrader...

    Så snyggt tyg du har hittat till ekstolarna! Men kissarna då, vilka friheter de tar sig. ;-)

    Adventshälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  5. Det har verkligen blivit riktig vinter nu, så mysigt!

    SvaraRadera
  6. Visst blev det ändå mysigt och hög julstämning med snön :)
    Dina goa missar kan njuta av livet de...så bekymmerslöst det ser ut...ursöööta!!
    Ojoj Janssons det är smaskigt det, en av mina favoriter på julbordet!
    Ha det fortsatt gott vännen
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  7. Fin och fluffig bordsdekoration du har! Kram/Annelie

    SvaraRadera