torsdag 31 januari 2013

Varmkorv, fond och en försmak av vår....

Förvånad tittade jag ut genom köksfönstret i morse. Snön som fanns där igår var nästan borta!


Till och med Sussie fick vårkänslor, sprang runt, vässade klorna och klättrade i träd....


Tittar man åt andra hållet ser det dock inte lika vårlikt ut....


Har ägnat dagen åt buljongkok, inköp, tvätt......ledig dag alltså!
Fick en påse köttben när vi köpte kött. Nu har jag kokat oxfond på dom. Mycket godare än tärning och inte lika många E-nummer....


Alltså var jag tvungen att få min dagliga dos av E genom något annat.;-)
Det fick bli varmkorv med Johnnys senap och räksallad till lunch. Väldigt gott ibland!


Sen var det dags för första sådden av extra tidiga tomater, kronärtskocka, rotselleri, basilika mm.


Nu får vi se hur det växer i år!
Ha nu en riktigt skön kväll och dröm om vårvindar.......

4 kommentarer:

  1. Ja men visst vart man lite upphetsad idag när man upptäckte att snön nästan var borta...istället var det en isgata som kunde göra vilken hockeyfantast som helst avundsjuk!!
    Oj...är det nu de första fröna ska ned i jord...känner att jag har några påsar som ska tas om hand då...bl.a. långväga från Norge som jag måste vara extra varsam med...
    Såg att det dukades upp mycket gott igår, var det t.o.m. varmrökt lax där på ett fat...?? Bara det är värt hur mycket som helst...
    Ha en skön ledig (?)torsdagskväll!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Ser och later underbart. :)
    sv: Himla, himla glad jag blir utav alla dina fina kommentarer. Tusen tack finaste Lena!
    Kramar. ♥

    SvaraRadera
  3. Det är full fart hos dig som vanligt och man blir inspirerad, verkligen. Jag får ta och sätta fart. Hemlagad fond är ju bäst. Fast jag gör det inte ofta. Eller rättare sagt jag minns knappt när jag gjorde det sist.....
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Ja snön försvann i ett huj! Vad lyxigt med egen buljong! Jag har inte kommit så långt som till fröinköp än men nu blev jag sugen!
    Kram Linda

    SvaraRadera