måndag 29 oktober 2012

Snö, blask o krossad mårbacka...

Har varit en vädermässigt tuff dag på jobbet!
Det började med snö och när jag kom upp i Kilsbergen var det ren vinter - ca 10 cm o tätt snöfall.
Ner till slätten igen och där var det regn, regn, regn.......
Massor av fåglar vid fågelhuset, när jag kom hem. Möttes av jamande katter och jord över hela köksgolvet....


Där låg min vackert blommande Mårbacka....
Vem är den skyldige????


Zelda låtsas sova.....


Lusse ser helt oskyldig ut....


Sussie skakar energiskt på huvudet.....

Men det finns en starkt misstänkt, som försökt fånga fåglar genom fönsterrutan.....


Nu ska jag ut och hämta en ny kruka och alla kissekatterna fick givetvis godis och blev kliade under hakan!!!!! ;)  ;)

10 kommentarer:

  1. Vilka busfasoner!
    Men det var som tusan att det kom så mycket snö i Kilsbergen. Såg på FB hur det såg ut i Garphyttan. Jag cyklade i det iskalla regnet och var iskall och våt då jag kom fram. Men efter ett par timmar inomhus så var jag torr igen.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja vad ska jag säga *ler* alla ser oskyldiga och söta ut. Här ramlade en orkidé i golvet idag och ingen skyldig här heller. Vi får hoppas på bättre väder för här både blåser och regnar det. Du får ha en skön kväll.

    Kramen

    SvaraRadera
  3. jösses...så mycket snö redan!! Hörde av en gammal jobbarkompis att det var lite problem på vägarna. Själv var jag barnvakt i Ladugårdsängen och var livrädd att regnet skulle övergå till snö innan jag hunnit hem, men jag klarade mej.
    Tur att Mårbackan "höll", men synd på lerkrukan...Det händer allt som oftast här också, sist åkte citronträdet all världens väg, plus att "någon" tuggar på dess blad.
    Ha det så gott, och vi får hoppas att det inte kommer mer snö...
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Vi har bara regn hos oss och storm, men det är mysigt.
    Men vilka skyldiga små pissar och dom försvarar sig så fint......dom är söta även om dom mosat både Mårbackan och krukan! Eller hur!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Känner igen det där sen vi hade katter en gång i tiden. Man blir ju ledsen förstås, men djur och även barn....Ja så kan det gå...bara bita ihop och le åt det.
    Så söta de är hela bunten :)
    Ha de gott vännen
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  6. Ja en olycka händer så lätt..är ju inte kattens fel att vi "korkade" människor envisas med att ställa känsliga saker på bästa utsiktsposten och andra braiga kattlekställen.. ;) hihi..

    SV: Tackar! Syster blev nöjd också! <3

    Kraaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  7. Vilken liten buse, shit happends;-)
    Här i Skåne skiner solen idag iallafall!
    Soliga hälsningar!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  8. Vilka busar du har... ser alldles oskyldiga ut allihop.
    Tur att du kunde plantera om pelargonen i alla fall... blommar säkert fint nästa år igen :)
    Inget vidare väder här heller - brrr...
    Ha det bra!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Vilka underbart söta katter! :)
    sv: Aw, så himla glad jag blir. Tusen tack finaste du! ♥

    SvaraRadera